beantwoord

Waarom via Leeuwarden reizen bij werkzaamheden tussen Assen en Zwolle?

  • 4 June 2023
  • 5 reacties
  • 182 Bekeken

Ik reis volgend weekend van Groningen naar Delft en krijg het advies via Leeuwarden te reizen. Terwijl er ook bussen rijden tussen Assen en Zwolle. Waarom geeft NS het advies via Leeuwarden te reizen?

icon

Beste antwoord door mrfreeze 4 June 2023, 13:00

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi DianeS,

Omdat dat waarschijnlijk gewoon sneller is. Je bent ruim een half uur langer onderweg naar Zwolle. Met bussen van Assen tot Zwolle kan dat zomaar een stuk meer zijn. En vanuit Leeuwarden zit je direct in de intercity die doorrijdt naar Rotterdam of Leiden. Met bussen is het altijd maar bidden dat je een geplande overstap haalt.

Daarnaast is er bij businzet maar beperkte capaciteit.

Reputatie 7
Badge +1

Het is natuurlijk wel grappig dat bij de werkzaamheden vorig jaar op dit traject precies het tegenovergestelde werd geadviseerd. Je zou haast denken dat NS iets geleerd heeft van het debacle toentertijd. Ik verwacht overigens weer een hoop commotie tijdens deze werkzaamheden.

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Het zal vooral zijn omdat er weer eens een te kort aan bussen is. Bij werkzaamheden vorig jaar werd het een complete chaos, zeer lange wachttijden en waarbij het zelfs een ker zo erg was dat er helemaal geen bussen beschikbaar waren en mensen maar zelf moesten uitzoeken hoe ze op hun bestemming kwamen. 

https://www.rover.nl/nieuws/45-werkzaamheden/2079-rover-vraagt-compensatie-voor-problemen-ns-bussen-meppel

Reputatie 7
Badge +1

Ik zie nu bij de werkzaamheden onderstaande staat en vindt dat wel een hele verbetering tov vorig jaar. Er hoeft dus niet te worden ingecheckt en uitgecheckt. Wel duren de werkzaamheden weer 2 weken. Reizigers van en naar Hoogeveen en Assen zijn natuurlijk wel weer behoorlijk de klos. 

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Inderdaad een verbetering tov vorig jaar, maar ja toen was het ook bar slecht. Voordeel nu is dat je ook een fiets mee zou mogen nemen. Of dat kan is een tweede, mogelijk zijn de Arriva treinen zo vol dat het alsnog niet altijd kan. 

Reageer