beantwoord

wat is regio noord voor de ns?

  • 22 August 2022
  • 4 reacties
  • 2699 Bekeken

Ik reis weinig met de trein en heb 24 augustus kaartjes voor Aladdin en wil dan reizen met de trein vanuit Groningen. Wat houdt de regio Noord in, maw vanaf waar kan ik wel reizen naar Den Haag?

icon

Beste antwoord door Thom 22 August 2022, 12:03

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

De gave van de profetie is me niet gegeven maar het is echt de stakingsdag van de regio Noord. Ga er maar vanuit dat er geen treinen rijden. Regio Noord is heel grofweg boven Zwolle, maar ook Lelystad.

Er is eigenlijk geen goed antwoord te geven op uw vraag waar vandaan het wel zeker zal lukken. Het spoor is een in elkaar grijpend raderwerk.

Zie dit nuttige topic van @Stijn NS:

https://community.ns.nl/werkzaamheden-en-evenementen-54

Reputatie 7

Maar of je van Zwolle wel makkelijk richting Utrecht - Den Haag kunt is ook nog maar de vraag. Er zal vast veel niet rijden omdat de staking doorwerkt in de treinenloop naar andere regio's. Betrouwbaar reizen zal zeker niet kunnen. Er is verder niets over te zeggen van tevoren.

Reputatie 7
  • 24 augustus: regio Noord NL (Leeuwarden, Groningen, Zwolle, Lelystad)
  • 26 augustus: regio West NL (Rotterdam, Den Haag, Dordrecht)
  • 29 augustus: regio Noord West NL (Amsterdam, Haarlem, Alkmaar, Hoorn, Enkhuizen, Den Helder)
  • 30 augustus: regio Midden NL (Utrecht, Amersfoort, Hoofddorp/Schiphol, Gouda)
  • 31 augustus: regio Oost (Arnhem, Nijmegen, Zutphen, Hengelo, Enschede)
  • 31 augustus regio Zuid NL (Den Bosch, Eindhoven, Breda, Roosendaal, Vlissingen, Venlo, Maastricht, Heerlen)

Met als vuistregel dat er naar/via/van de genoemde plaatsen zeer onregelmatig tot geen treinverkeer plaats zal vinden. Uiteraard geldt dit ook voor alle stations die tussen de genoemde plaatsen liggen.

Badge +3

Omdat Lelystad ook bij Noord hoort zullen de treinen (voor zover ze rijden) tot Amersfoort en Almere gaan?

Reageer