Weinig buitendienststellingen in 2021 | NS Community

Weinig buitendienststellingen in 2021

  • 27 December 2021
  • 7 reacties
  • 126 Bekeken

Reputatie 6

Hoi, 

Ik moet zeggen, ik heb afgelopen jaar, vergeleken met de jaren ervoor, weinig in NS bussen gezeten. Deels zal dat ongetwijfeld komen omdat ik lange perioden in het buitenland was. De grote sluiting van Eindhoven heb ik bijvoorbeeld gemist. Maar gevoelsmatig, zelfs als ik op dat moment wel in Nederland was geweest, was het alsnog minder dan dan tweewekelijks en dus een verbetering.

Ik weet niet of ik pessimistisch of realistisch ben, maar ik ga er momenteel van uit dat het toeval was en niet de nieuwe norm. Maar toch, ik vind het wel belangrijk om ook iets positiefs te zeggen als daar ruimte voor is. Dus bij deze ;)

 

P. S. Ik kan mijn spelfout in de titel niet aanpassen, excuus. 


7 reacties

Bedankt voor je compliment. Ik ga ervan uit dat het geen toeval was :). Ik heb de spelfout voor je gecorrigeerd.

Reputatie 7
Badge +1

Ik heb de spelfout voor je gecorrigeerd.

Ik zie er nog steeds een paar in de titel...

Als het goed is is het nu goed.

Ik begin nu heel erg te twijfelen. Is het met st of met stst?

Badge +3

Buitendienststelling

Reputatie 7
Badge +1

Dit is altijd een zgn. a-selecte steekproef.

In de praktijk, en als ik me goed herinner woon je in/langs de lijn naar Zd-Limburg, reizen de allermeeste mensen toch vooral een vast traject of minstens moeten ze een lijndeel nemen om verder te geraken.

Die werken komen vaak in vlagen die maanden tot soms een jaar of wat aanduren-dan is niet continue alles gestremd, maar zijn er wel relatief vaak sluitingen. Zo woon ik sinds een jaar of 2 langsheen Den Haag-Rotterdam en hier is het zo om de 2 maanden (geregelde weekendreiziger) mis-en dat duurt nog wel aan, vanwege spoorverdubbeling en nieuw station ex Delft Zuid. Ook de Almeerders kunnen erover meepraten-vanwege dat SAAL projekt.

Daarentegen zijn noorderlingen die langs een ARV-lijntje spekkoper-relatief gezien dan.

Kortom: je waarneming zal vooral beinvloed zijn door waar je woont en welke trajecten je vooral benut.l

Reputatie 6

Daar heb je zeker gelijk in. Dat het aselect is, en ook dat ik het vanuit Zuid Limburg bekijk. Zowel de vele weekendsluitingen en de, tot voor kort jaarlijkse weeklange sluitingen van deeltrajecten in Limburg waren er niet of veel minder dit jaar.

Echter reis ik ook veel naar noord Nederland, alsook naar en in de randstad. Het is natuurlijk nog steeds aselect, maar ook op noordelijkere trajecten waar ik veel kom lijkt het dit jaar betrouwbaarder te zijn geweest. Bovendien heb ik dit jaar geen enkele keer twee buitendienststellingen in een reis gehad, wat een unicum is in de "moderne tijd" (lees: ca afgelopen decennium). 

Reageer