beantwoord

Wel of geen treinen langs station Blaak

  • 27 February 2023
  • 15 reacties
  • 346 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Hi,

Ik zie dat er werkzaamheden zijn bij station Blaak en dat er bussen worden ingezet. Echter is het reisadvies van Breda-Schiphol dezelfde tijd. Rijden de treinen wel langs station blaak? Of is een deel met de bus?

Groet 

icon

Beste antwoord door Robert B 27 February 2023, 20:59

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge

Er rijden wel treinen langs, er stopt echter geen enkele trein vanwege de werkzaamheden. 

Reputatie 7
Badge +1

Bij de werkzaamheden in de reisplanner staat dat de treinen van, via en naar Rotterdam Blaak niet rijden./ Vooral dat woord via vind ik in dit geval niet handig. 

Reputatie 7
Badge

Bij de werkzaamheden in de reisplanner staat dat de treinen van, via en naar Rotterdam Blaak niet rijden./ Vooral dat woord via vind ik in dit geval niet handig. 

Er is voor beide manieren wat te zeggen. Als een trein via Blaak rijdt, zou je daaruit kunnen concluderen dat ie daar ook stopt.

Heel droog gezien rijden ze nu wél via de Willemsspoortunnel, maar niet via Blaak.

 

Het zal in dit soort gevallen nooit echt goed zijn vrees ik.

Reputatie 7
Badge +1

Bij de werkzaamheden in de reisplanner staat dat de treinen van, via en naar Rotterdam Blaak niet rijden./ Vooral dat woord via vind ik in dit geval niet handig. 

Er is voor beide manieren wat te zeggen. Als een trein via Blaak rijdt, zou je daaruit kunnen concluderen dat ie daar ook stopt.

Heel droog gezien rijden ze nu wél via de Willemsspoortunnel, maar niet via Blaak.

 

Het zal in dit soort gevallen nooit echt goed zijn vrees ik.

Volgens webcare gaat de trein dus niet langs Blaak en is er dus sprake van 15 minuten extra reistijd.

 

 

Badge +3

Rijdt Blaak voorbij, dus als je van/naar Blaak moet zul je met een bus(je) moeten.

Reputatie 7
Badge +1

Het frustrerende van dit soort topics vind ik dat er totaal niet over nagedacht wordt maar blijkbaar een antwoord wordt opgelepeld wat ergens verkeerd in een scriptje staat.

 

Als je 2 seconde naar de spoorkaart van Nederland kijkt zie je dat alle treinen naar het zuiden des lands vanaf Rotterdam langs Blaak moeten. Je zou dus of een paar honderd bussen beschikbaar moeten hebben of de treinen moeten dus de gewone route volgen en alleen de treinen die normaal op Station Blaak stoppen, stoppen daar nu dus niet. Voor mij is het volkomen logisch dat er in de huidige tijd geen paar honderd bussen beschikbar zijn

 

Bij webcare zijn ze er inmiddels ook achter want ik las zoeven een correctie dat ze verkeerde antwoorden hebben gegeven. 

 

Reputatie 7
Badge +2

De webcare heeft wel vaker moeite met de spoorkaart, ik heb ze ook wel eens zien stellen dat de ICE niet langs Amsterdam Muiderpoort komt😉

Reputatie 7
Badge +1

En de volgende werknemer bij webcare die het niet snapt. Reizigers worden door dit soort antwoorden natuurlijk wel op het verkeerde been gezet. Het woord via hebben ze inmiddels dan wel na dagen uit de reisplanner gehaald. 

 

 

Komaan zeg, het staat letterlijk in patrooninformatie:

“Van en naar Rotterdam Blaak kunnen er geen treinen stoppen door werkzaamheden.”

Reputatie 7
Badge +3

Onbegrijpelijk die reactie van de webcare, maar wellicht hebben ze zelf niet de juiste informatie ontvangen. 

Als ik zo even kijk vermoed ik dat er door de werkzaamhedenniet niet alleen niet gestopt kan worden op Blaak, maar ook dat minder sporen beschikbaar zijn waardoor er minder treinen rijden. Ik zie bv de 2400 Rotterdam als begin en eindpunt hebben ipv Dordrecht. Daarnaast zie ik ook alleen de 5100 doorrijden naar Dordrecht en de 5000 slechts tot Rotterdam. De 1100 rijdt wel gewoon.

Wel zijn er eerder vandaag enkele ritten vervallen die op de vertrekstaat van Treinposities staan vermeld als niet rijdend door een wisselstoring, logistieke beperkingen, te grote vertraging, een eerdere verstoring en beperkingen in de materieelinzet. 

Het juiste antwoord had moeten zijn “Tijdens de werkzaamheden rijden er minder treinen die daarnaast niet stoppen op Rotterdam Blaak. De IC naar Breda (en Eindhoven) rijdt wel gewoon. Wel was er vanochtend helaas een storing waardoor enkele ritten uitvielen. Check de reisplanner voor een actueel reisadvies”

Reputatie 7
Badge +1

Dat had het inderdaad moeten zijn, bij webcare denken echter nog steeds dat de treinen op een wonderlijke manier verplaatst worden van Rotterdam CS voorbij Rotterdam Blaak (via de snelweg, niet bestaande brug of anderszins) en hierdoor er 15 minuten langer over doen.

Eergisteren was daar ook al een discussie over op twitter en toen werd er uiteindelijk dit geantwoord.

 

  

Ik kan er dan slecht tegen dat vandaag er weer iemand anders bij webcare zit, die ook maar blijft beweren dat de treinen niet langs Rotterdam Blaak gaan. NS en zeker webcare leren niet van eerdere fouten.

Je zit goed in de buurt Momo. Niet stoppen op de andere sporen is vanwege overlast, stof, er cetera door deze werken. 
 

https://www.imgdumper.nl/uploads9/63ff5b3be28f9/63ff5b3bc52b5-IMG_7915.png

 

Linkje want inSided kan weer geen plaatjes handelen. Onvoorstelbaar hoe ze daar rotzooi produceren soms.

Reputatie 7
Badge +3

Hier geen probleem met plaatjes plaatsen, zie hier.

 

Het spoor waarop dit gevaarte met dwarsliggers bezig is, is dus niet beschikbaar en dan denk ik het spoor er direct naast ook niet, dus minder sporen in dienst voor treinen en daardoor minder treinen. En op de sporen die wel beschikbaar zijn kan door overlast, stof, veiligheid of wat dan ook niet gestopt worden. 

Klopt, het is een combinatie van beiden. Dit gevaarte staat een beetje in de weg, in praktische zin. Uitgedunde dienst op de andere sporen is niet toegestaan wegens overlast van dit gevaarte.

 

Doorkomen dus wel, liever niet stranden. Vandaar enkel problemen bij in/uitstappen op Blaak.

 

Vanaf GSM kreeg ik hem niet geupload. Imgdumper zal er een hoop compressie overheen trekken, waarna inSided het wel snapt. Want we leven echt terug in 2005 waarin 8MB opslagruimte een vermogen kost. Ofzo. Alsof alle bijlagen hier niet gewoon ineen S3 bucket zinken.

Badge +3

En naar/van Rotterdam Zuid dan ook maar via Centraal? Overstaptijd 18 minuten… 

De Reisplanners weten het! https://www.ns.nl/reisplanner/#/?vertrek=Rotterdam%20Zuid&vertrektype=treinstation&aankomst=Breda&aankomsttype=treinstation&type=vertrek&tijd=2023-03-02T05:00

Maar de 5100 rijdt gewoon (slaat Blaak over en meer niet). Dus ga je gang en steek maar terug via Centraal.

Reageer