Werkzaamdeden Geldermalsen - Utrecht | NS Community

Werkzaamdeden Geldermalsen - Utrecht


Badge +3

Op zaterdag gaat de eerste trein normaal gesproken om 6:53 (en daarna elk kwartier, de 6900)

Maar wegens de werkzaamheden Houten - Geldermalsen (dus treinvervangend busvervoer) laten we op zaterdag 30 april de eerste bus gewoon pas om 7:15 rijden?

Op zondag (1 mei) heb je wel mazzel. De eerste trein gaat dan normaal pas om 7:53 maar de bussen rijden dan wel al vanaf 7:30 (elk kwartier).

Vreemd… 🤔 


11 reacties

Badge +3

De snelbussen naar Utrecht Centraal gaan op de tijden die je noemt. Er rijdt zaterdag al vanaf 6:40 en zondag vanaf 6:55 elk kwartier een stopbus naar Culemborg en Houten.

Badge +3

Ondertussen… https://nieuws.ns.nl/ns-kijkt-terug-op-feestelijke-koningsdag

Die dag is nog lang niet voorbij… mooi stukje ‘miscommunicatie’ weer 🤣

Carola Belderbos
Woordvoerder Randstad
030 - 235 70 70

Badge +3

De snelbussen naar Utrecht Centraal gaan op de tijden die je noemt. Er rijdt zaterdag al vanaf 6:40 en zondag vanaf 6:55 elk kwartier een stopbus naar Culemborg en Houten.

Fijn, maar de Reisplanner denkt daar dus anders over (stopbus 6:40 ontbreekt). 😅

Badge +3

 

Reputatie 7
Badge +3

Volgens mij was de vraag op Twitter van Utrecht naar Geldermalsen en dan krijg ik inderdaad als eerste snelbus die van 7:35. Er zijn wel eerder (vanaf 6:42) stopbussen van Houten naar Geldermalsen maar geen eerdere reismogelijkheid om van Utrecht naar Houten te komen. 

 

Blijkbaar denkt iemand bij de NS dat er in die eerste trein nooit reizigers zitten :D

Reputatie 7
Badge +3

Beetje vreemd, je kan dus wel vroeger van Houten naar Geldermalsen of andersom, maar niet vanaf of naar Utrecht. En de eerste trein van Utrecht naar Houten gaat ook pas later, om 7:38, dat is dan de 702923 naar Houten Castellum. Is vast niet bedacht door een NS-er die zelf vroeg van of naar Houten/Geldermalsen moet. 

Reputatie 6
Badge

Dit probleem bestaat al jaren bij werkzaamheden in Noord-Nederland. Daar rijdt de eerste bus ook pas later dan de eerste trein normaalgesproken doet. Blijkbaar beleid.

Reputatie 7
Badge +3

Blijkbaar denkt iemand bij de NS dat er in die eerste trein nooit reizigers zitten :D

Dan hoeft die eerste dus ook nooit te rijden en kan geschrapt worden uit de dienstregeling. Zo, weer even een besparing voor NS geregeld. 

Blijkbaar denkt iemand bij de NS dat er in die eerste trein nooit reizigers zitten :D

Dan hoeft die eerste dus ook nooit te rijden en kan geschrapt worden uit de dienstregeling. Zo, weer even een besparing voor NS geregeld. 

Dat is te simpel. Bij werkzaamheden komt een groot deel van de reizigers niet opdraven, ze pakken de auto, reizen om of blijven thuis. Het aantal reizigers is daardoor vaak maar een kleine fractie van normaal. 

Reputatie 7
Badge +3

Dat bedoelde ik niet. Ik reageerde op de reactie dat blijkbaar iemand bij NS denk dat er in de eerste trein nooit reizigers zitten. Nooit is nooit, dus ook wanneer er geen werkzaamheden zijn, waardoor er dan op andere zaterdagen altijd een lege eerste trein zou rijden. NS verdient niets door een lege trein te laten rijden, dus zou die wel geschrapt kunnen worden. 

De opmerking van Jeroen las ik als ironisch (de :D aan het eind) en mijn reactie daarop moet dus ook zo gelezen worden. Maar blijkbaar snap jij die ironie niet. 

Reageer