werkzaamheden | NS Community
beantwoord

werkzaamheden

  • 27 November 2022
  • 2 reacties
  • 110 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Heb abonnement Almere buiten Amsterdam Zuid de afgelopen 2 weken kon ik niet naar Amsterdam Zuid door werkzaamheden dus moest ik om reizen nu zie ik dat er geld word afgeschreven voor trein en metro

icon

Beste antwoord door Robert B 27 November 2022, 16:08

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Tja, das nu dus een beetje laat. Je had vooraf de regels moeten lezen-die hier op dit forum ook zeker 10tallen keren nagevraagd zijn. Het was dus in principe echt wel mogelijk zo zonder bijkomende kosten die reis te maken-en s´avonds terug ook nog. Wat trouwens altijd het geval is bij werken van welke soort dan ook-dat is NS gewoon verplicht. Er komen vast nog wel weer van dat soort werken met omleidingen-of hier dan wel daar-dus altijd nuttig je wat beter voor te bereiden. En vaak hangen er zelfs nog van die ouderwetse gedrukte affiches op stations waar het ook nog eens op staat. En af en toe zelfs in het plaatselijke weekkrantje met instructies.

Misschien mogelijk wellicht kan service nog wat voor je betekenen, daar kan ik als buitenstaander (die bepaald geen hoge pet opheeft van wat NS meestal weet klaar te spelen-zelfs als ze voldoende personeel daarvoor hebben) niet bij. Kom je enkel achter door te bellen/twieeteren oid-of gewoon ff wachten totdat mogelijk een van hun vaste forumvolgers nog een suggestie kan doen.

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Voor Almere - Amsterdam Zuid was het omreisadvies via Amsterdam Centraal. Daar kon je bij de metro inchecken met NS (mobiele incheckpaal en open GVB poortje). Bij Traject Vrij mag je tot 10 TE (tariefeenheden/kilometer) omreizen buiten je traject.

De tariefafstand is normaal 35 TE, via Amsterdam Centraal is het 36 TE voor Almb - Asd en daar komt nog 12 TE bij voor Centraal naar Zuid (wordt berekend als een rit via Amstel, Duivendrecht en RAI) dus dat kost je hoe dan ook geld, zelfs als je de ‘NS metro’ nam van Centraal naar Zuid.

Je zult dan op je factuur waarschijnlijk Duivendrecht - Amsterdam Centraal - Duivendrecht te zien krijgen? (Muiderpoort zou ook nog kunnen, dat ligt binnen 10 TE op je traject).

Dat kost je dan € 2,50 in de spits en € 1,50 daarbuiten.

Neem contact op met de Klantenservice voor compensatie. Ritten met GVB incheck (metro) zullen waarschijnlijk niet vergoed worden.

Reageer