Deze vraag is vaker gesteld maar ik kan het niet zo snel terugvinden.
Er zijn werkzaamheden tussen Amsterdam en Zaandam. Vandaag ga ik naar Amsterdam vanuit Alkmaar. Al even gepland en hou al de hele week de app in de gaten en plan de reis op dag van vertrek opnieuw ;)
Tot 13.00 is er de optie om met een omgeleide intercity te reizen. So far, so good.
Terug zit ik echter met een stukje Noord-Zuid lijn. Er staat in de app niks over hoe dit werkt qua kosten en inchecken. Het houdt op bij de aankondiging alternatief vervoer.
Nb: Metrolijn 52 stopt op loopafstand vanaf de locatie waar ik mogelijk mijn terugreis ga aanvangen dus ik snap dat ik vanaf die opstaphalte geen recht heb op vergoeding en is het denk ik slimmer maar door te reizen naar Noord.
Maar stel ik zou pas bij Amsterdam cs opstappen, hoe werkt het dan? Betaal ik dan de metro zelf? Of kan ik door een apart poortje zonder in te checken? Ik reis met Flex Dal voordeel.
Overigens mist in de app ook de balk met verwijzing naar werkzaamheden. Je kan niet op alternatief vervoer klikken. Als de omgeleide intercity er is dan krijg je wel de informatie over werkzaamheden.