Werkzaamheden Deventer oktober 2022 | NS Community
beantwoord

Werkzaamheden Deventer oktober 2022


Reputatie 2
  • Intercity
  • 17 reacties

Gezien de verwachte overlast voor de reizigers komende periode dacht ik ineens een tijd geleden wat gelezen te hebben over een lange periode werkzaamheden rondom Deventer. Een bericht hierover vond ik zojuist terug bij Prorail, maar dat is natuurlijk niet tot in detail wat de overlast gaat worden.

Immers kun je tegenwoordig als reiziger niet vroeg genoeg geïnformeerd worden, maar drie maanden voor het werk aanvangt is er nergens iets te vinden... dat is wel ronduit slecht voor zo'n lange (deels) buitendienststelling. Ik ben bekend met het feit dat reizigers een maand van tevoren zeer globaal worden geïnformeerd en pas 10 dagen ervoor in de reisplanner, maar dat is toch niet meer van deze tijd. Zeker niet als het hierboven gelinkte bericht uit februari al dagen en periodes van overlast kan noemen.

 

Ik moet in Deventer zijn, vanuit Enschede. 19-23 oktober lijkt mij duidelijk: dat wordt lopen, fietsen, carpoolen of verlof proberen te nemen (niet makkelijk aangezien het dan blijkbaar ook herfstvakantie is in deze regio). Al is het ook onduidelijk tot waar de treinen wel rijden. Maar de periode ervoor blinkt nog uit in meer vaagheden... is er iemand die er meer inhoudelijk over kan vertellen?

icon

Beste antwoord door Sneltram 9 July 2022, 18:28

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 6
Badge

Het verschilt. Er zijn periodes dat heel Deventer er uit ligt. Er zijn ook periodes waarin een zeer beperkt aantal treinen kan rijden (die ook nog eens zeer kort moeten zijn vanwege de beschikbare perronlengte). Maar de details liggen nog steeds niet vast. ProRail schijnt onlangs zelfs om aanpassingen te hebben gevraagd in welke periode precies waar gewerkt wordt, dus alles wat nu wordt gecommuniceerd over de treinen wel/niet/aangepast gaan rijden zou over een tijdje zomaar weer de prullenbak in kunnen. Dat is hoever mijn inzichten reiken. Details moeten we verder echt even op wachten.

Badge +3

In ieder geval één detail: ...maken we de passagierstunnel bij station Deventer waterdicht. 😂

Reputatie 2

Jammer, je zou zeggen dat zo'n meerjarenproject (wat betreft voorbereiding dan) wel een keer is uitgekristalliseerd. Hopelijk heeft men het qua uitgebreide communicatie en informatie het dan toch echt wel eerder voor elkaar dan de inmiddels beruchte 10 dagen… Want dat mag tegenwoordig toch wel een lachertje genoemd worden voor zulke geplande werkzaamheden.

Reputatie 7
Badge +1

FF doordenken alweer: personeelsgebrek, ook en vooral in de bouw.

Als daardoor een eerder plan uitloopt dan zijn de werknemers die het in Dvt moeten aanpakken ook nog niet klaar en zo komt heel die minutieuze planning door het jaar al snel in de knoop.

Ondertussen is het ongeveer één maand van tevoren en zou ik ook graag willen weten of er in de herfstvakantie wel of geen treinen gaan vanuit en naar Deventer. Er staat nog steeds niets in de overzicht van geplande werkzaamheden in oktober.  

Ik durf niet zo goed te zeggen waar je deze informatie aan het zoeken bent, RegineB, want ik kan wel degelijk aangekondigde werkzaamheden bij Deventer terugvinden in ons werkzaamhedenoverzicht:

https://www.ns.nl/reisinformatie/werk-aan-het-spoor

De exacte gevolgen hiervan zijn nog niet in de reisplanner verwerkt, dit zal uiterlijk 10 dagen voor dato worden gedaan.

Dankjewel, ik zie het NU ook staan. Vanochtend filterde ik bv op ‘van Deventer naar Amersfoort’ en er kwam niks naar boven.

Reputatie 2

Dankjewel, ik zie het NU ook staan. Vanochtend filterde ik bv op ‘van Deventer naar Amersfoort’ en er kwam niks naar boven.

Klopt, gisteravond stond er nog niets. Dus dat is dan sinds vandaag. 

Badge +3

Uitgebreide informatie vind je op https://www.rijdendetreinen.nl/werkzaamheden/11842-15-oktober-2022-werkzaamheden-deventer

Ondertussen is het ongeveer één maand van tevoren en zou ik ook graag willen weten of er in de herfstvakantie wel of geen treinen gaan vanuit en naar Deventer. Er staat nog steeds niets in de overzicht van geplande werkzaamheden in oktober.  

Volgens mij niet

Reputatie 2

Dank voor de link. Kwam deze ook nog tegen: https://www.rijdendetreinen.nl/werkzaamheden/11841-10-oktober-2022-werkzaamheden-apeldoorn-enschede

 

Dat is de week ervoor. Ondanks de opmerking dat er geen extra reistijd is klopt dat niet met de treinen waarvan is aangegeven dat die wel rijden: 1x per uur ipv 2x per uur. Dat is dan toch echt een half uur extra als je normaal gesproken met de uitvallende trein reist.

 

De reisplanner maar in de gaten houden dus over een paar weken.

Reputatie 6

Apeldoorn Ossenvoort?

Reputatie 7

Apeldoorn Ossenvoort?

🤣🤣

Reputatie 3

Apeldoorn Ossenvoort?

🤣🤣

dus dat is de naam van het vierde station in Apeldoorn dat de gemeente al jaren wil. 😂

Reageer