beantwoord

Werkzaamheden 's-Hertogenbosch – Boxtel is bus betrouwbaar of heeft omtreinen zin?

  • 14 August 2022
  • 6 reacties
  • 252 Bekeken

Ik moet de 25e aug (2022) van Roermond naar Voorhout. Volgens de planner gaan er bussen tussen Eindhoven en Boxtel. Is die bus een beetje te doen? Of kan ik beter omtreinen? Ik zou via Nijmegen kunnen. Dat duurt wel een uur langer volgens de planner, is datd e moeite waard of is er nog een beter verbinding?

icon

Beste antwoord door Henk_NL 14 August 2022, 11:24

Bekijk origineel

6 reacties

Verbussingen rondom Eindhoven is heel vaak gedoe. Ook dit weekend al meerdere berichten op o.a. Omroep Brabant over urenlange wachtrijen in de brandende zon. Ik zou omreizen per trein altijd overwegen. Houd wel rekening met het in- en uitchecken bij Arriva, dat kan tot extra kosten leiden. 

Reputatie 7
Badge +1

NS is helaas weer niet in staat geweest om afdoende busvervoer te regelen. Ik denk dat het de komende weken als veel mensen weer aan de slag moeten een nog veel grotere puinhoop gaat worden dan het nu al is. Ik raad u derhalve aan als het even kan met de trein om te reizen. (kan natuurlijk ook dat er wat buschauffeurs van vakantie terugkomen, maar ik zou er niet op rekenen)

https://nos.nl/artikel/2440389-drukte-op-station-eindhoven-centraal-vanwege-werkzaamheden

Op uw vraag of de bus betrouwbaar is, is het antwoord dus overduidelijk NEE.

Gelukkig gaan de temperaturen wel wat dalen.

er staat op de ns planner dat omtreinen via nijmegen €46,91 kost met een e-tiket. Op 9292ov staart 29,41 als OV-chipkaart rijs. Hoe kan dat? En klopt de 9292ov prijs?

De ervaring leert dat bij verbussing op dit traject er steevast wachttijden ontstaan op zaterdagmorgen. Dat was ook deze keer het geval. De rest van de week loopt het busvervoer meestal soepel 

Reputatie 7
Badge +1

er staat op de ns planner dat omtreinen via nijmegen €46,91 kost met een e-tiket. Op 9292ov staart 29,41 als OV-chipkaart rijs. Hoe kan dat? En klopt de 9292ov prijs?

ik krijg een prijs te zien van € 41,34 maar het wordt natuurlijk wel heel moeilijk omdat er ook werkzaamheden bij Ede-Wageningen zijn. Roermond - Voorhout neemt dan per trein meer dan 4 uur in beslag. @Tamzin afgelopen vrijdag waren er ook al wachtrijen van meer dan een uur. Vandaag ook zo te zien dus ik denk niet dat het zo soepel gaat verlopen. Veel Nederlanders keren ook weer terug van vakantie.  

Badge +3

Die drukte in Eindhoven (zoals het artikel van Omroep Brabant laat zien) verbaast me, maar dat kan met het weekend te maken hebben (minder bussen).

Doordeweeks (ook in de spits) zie ik doorgaans half lege bussen want ze rijden elke paar minuten.

Zie ook 

En voor Maastricht - Voorhout (dat kost voltarief 2e klas € 29,41 met een ov-chipkaart) zie dit topic 

Maastricht - Voorhout via Nijmegen (zonder bussen) kost je inderdaad minimaal 4:41

Reageer