werkzaamheden Schiphol 24 november | NS Community
beantwoord

werkzaamheden Schiphol 24 november

  • 12 November 2022
  • 2 reacties
  • 143 Bekeken

Ik moet op 24 november naar Schiphol en er zijn dan werkzaamheden gepland. Als ik in de reisplanner kijk zie ik wel dat er werkzaamheden zijn, maar ook de gewone dienstregeling (ik kom vanuit Schagen). Hoe moet ik nu weten welke trein wel of niet rijdt en hoeveel extra reistijd er is? Ik zie alleen maar adviezen vanaf Utrecht of Almere.

icon

Beste antwoord door Robert B 12 November 2022, 14:35

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Dat komt omdat NS door diverse redenen-vooral personeels gebrek- niet in staat is lang te voren dan al voor elke dag weer opnw tijden aan te passen. Meestal is dat de laatste tijd pas 1 dag ervoor-als je geluk hebt wat langer.

Voorzover mij bekend zijn er die periode vooral werken aan de direkte lijn S´hol-Zuid AMS-Utr/Almere en heeft de direkte stoppert naar S´hol vanaf Zaandam of de overstap te Sloterdijk amper gevolgen-mogelijk wat verschoven tijden. Als je echt niet kan leven met de kwestie of het 5 of 10 na het uur gaat wezen: tja, dan is berusten toch de enige optie.

Badge +3

Een melding /!\ werkaamheden met ‘aangepaste dienstregeling’ betekent dat je mogelijk te maken kunt krijgen met gewijzigde vertrektijden, minder treinen, omreizen, extra overstappen e.d. maar de getoonde treinen zulllen gewoon rijden (mits er personeel is).

Vanuit Schagen is er dus weinig aan de hand, afgezien van een overstap op Sloterdijk (paar trappen op of de lift) die je normaal in Zaandam zou maken op hetzelfde perron.

Het scheelt je zelfs 3 minuten omdat je op Sloterdijk de omgeleide (1)1600 intercity ri. Rotterdam kunt nemen (normaal neem je een sprinter ri. Den Haag vanuit Zaandam).

Zie https://www.rijdendetreinen.nl/werkzaamheden/11937-13-november-2022-werkzaamheden-schiphol-airport

 

Reageer