werkzaamheden tussen Utrecht CS en Soest paasweekende 2023 | NS Community
beantwoord

werkzaamheden tussen Utrecht CS en Soest paasweekende 2023

  • 6 April 2023
  • 5 reacties
  • 104 Bekeken

Als ik in de reisplanner zoek naar reismogelijkheden tussen Utrecht CS en Soest voor dit paasweekende dan krijg ik te zien dat er werkzaamheden zijn tussen Utrecht en Hilversum. Dat zou alleen een relevante mededeling zijn wanneer die werkzaamheden tussen Utrecht CS en Utrecht Overvecht zouden zijn, want na Overvecht slaat de trein naar Hilversum linksaf. De mededeling is dat er bussen worden ingezet.

Als ik dan doorklik op “bekijk bushaltes” dan zie ik daar Soest niet bij staan; de haltes zijn gelijk aan de verbinding Utrecht-Hilversum (via Hollandsche Rading dus)

Ik wil er zeker van zijn dat de stoptrein tussen Utrecht CS en Soest (de sprinter naar Baarn is dat) gewoon rijdt, zonder vervangend busvervoer dus. Wie weet hier meer oer?

icon

Beste antwoord door Vareo 6 April 2023, 09:52

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge

Die sprinter rijdt gewoon maar stopt inderdaad niet in Overvecht. Wel om het uur. Probleem is dat NS werkzaamheden erbij haalt die helemaal niet relevant zijn. Daar moeten ze mee stoppen want dat brengt reizigers in verwarring.

Reputatie 7
Badge +3

Het is wel degelijk relevant voor jouw reis omdat de Sprinter van Utrecht naar Baarn via Hilversum doorrijdt naar Amsterdam Muiderpoort. Er staat dus een andere eindbestemming op het bord en op jouw trein.

Die sprinter rijdt gewoon maar stopt inderdaad niet in Overvecht. Wel om het uur. Probleem is dat NS werkzaamheden erbij haalt die helemaal niet relevant zijn. Daar moeten ze mee stoppen want dat brengt reizigers in verwarring.

dank voor je antwoord; hoe weet jij dit? En als die sprinter Utrecht - Soest - Baarn nu slechts 1 x per uur rijdt, wat is dan de vertrektijd vanaf Utrecht?

Het is wel degelijk relevant voor jouw reis omdat de Sprinter van Utrecht naar Baarn via Hilversum doorrijdt naar Amsterdam Muiderpoort. Er staat dus een andere eindbestemming op het bord en op jouw trein.

Maar dan klopt de reisplanner dus niet… die geeft aan dat er bussen rijden...je zou toch een acturele, volledige, correcte reisplanner verwachten?

 

Reputatie 7
Badge +2

De reisplanner geeft nergens aan dat er bussen naar Soest rijden, er komen gewoon adviezen met de trein uit.

Probleem is dat NS heel vage informatie over werkzaamheden geeft, maar wel bij alle treinen die aangepast zijn het label werkzaamheden toont. En dat linkt dan naar de werkzaamheden die de aanleiding zijn, maar die zijn vaak totaal niet relevant voor de andere gewijzigde trajecten.

In dit geval is er voor u als reiziger naar Soest niks anders dan normaal, alleen het treinnummer en de eindbestemming van de trein is anders.

Geldt dat weekend op wel meer trajecten overigens, zo rijden er op de Paasdagen ook Sprinters van Zwolle naar Utrecht Maliebaan en van Zwolle naar Almere via Amersfoort. Reizigers op deeltrajecten daarvan zullen ook een melding over werkzaamheden krijgen, terwijl vaak alleen het treinnummer anders dan normaal zal zijn.

Reageer