Skip to main content
Antwoord

Zandvoort - hele weekend helft van de ICs AMS-Vlissingen geschrapt?

  • August 25, 2023
  • 9 reacties
  • 176 Bekeken

Zie ik dat goed? Lekker dan. Daarmee beloon je de incidentele reizigers en dupeer je de vaste reizigers (geen aansluiting meer op uurdienst bus in toch al lange - 3 uur - reis).

Beste antwoord door Vareo

Ja, dat ziet u goed. Vanwege een of andere prestigeproject is er bijna overal beperkt treinverkeer. 

9 reacties

Vareo
Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • Antwoord
  • August 25, 2023

Ja, dat ziet u goed. Vanwege een of andere prestigeproject is er bijna overal beperkt treinverkeer. 


  • Auteur
  • Intercity
  • August 25, 2023

Precies. Prestige en lekker veel CO2 en NOx (dat mocht toch niet meer?). Op de lijn AMS-Vlissingen bijv maar uurdienst hele wknd. Bizar.

Maar vraag blijft hoe dat zulke drastische gevolgen kan hebben (OT: naast alle doorlopende werkzaamheden die toch nog geen sein- en wisselstoringen verhinderen).


  • Koploper****
  • August 25, 2023

Problemen in Zandvoort omdat er veel te weinig CiCo's zijn zodat het in/uitchecken een eeuwigheid duurt. Kennelijk heeft NS niet door dat etickets langzamerhand worden vervangen door OV-PAY.


  • Koploper****
  • August 25, 2023

Op de lijn AMS-Vlissingen bijv maar uurdienst hele wknd. Bizar.

Dat is in Brabant op veel verbindingen ieder weekend.


  • Auteur
  • Intercity
  • August 25, 2023

Problemen in Zandvoort omdat er veel te weinig CiCo's zijn zodat het in/uitchecken een eeuwigheid duurt. Kennelijk heeft NS niet door dat etickets langzamerhand worden vervangen door OV-PAY.

Is dat de belangrijkste reden? Officieus of officieel? (Ze moesten zich schamen.)


  • Auteur
  • Intercity
  • August 25, 2023

Op de lijn AMS-Vlissingen bijv maar uurdienst hele wknd. Bizar.

Dat is in Brabant op veel verbindingen ieder weekend.

AMS-Vlissingen was vroeger een fatsoenlijke echte IC met goeie overstappen op Roos. en R’dam C en hij deed Schiphol aan. Nu is-ie uitgekleed en veel trager en met misaansluitingen of te krappe, en je wil ‘m nu al bijna naar 1 x per uur i h wknd bijstellen? In het kader van de meerderheid hoeft geen rekening te houden met de minderheid?


  • Koploper****
  • August 25, 2023

 

 

AMS-Vlissingen was vroeger een fatsoenlijke echte IC met goeie overstappen op Roos. en R’dam C en hij deed Schiphol aan. Nu is-ie uitgekleed en veel trager en met misaansluitingen of te krappe, en je wil ‘m nu al bijna naar 1 x per uur i h wknd bijstellen? In het kader van de meerderheid hoeft geen rekening te houden met de minderheid?

Zoals gezegd, er zijn talloze verbindingen die ieder weekend nog maar om het uur rijden. Op de Zeeuwse lijn is het maar eenmalig bij de F1.

De Provincies buiten de Randstad tellen bij NS niet echt mee. Maar ja, het openbaar aanbesteden willen we niet dus komt NS er mee weg.


  • Auteur
  • Intercity
  • August 25, 2023

Of had het toch niet geprivatiseerd moeten worden … niet dat de overheid zelf veel op heeft met “de provincie”. (Ook of zelfs de provinciale overheid niet.)


  • Koploper****
  • August 25, 2023

Of had het toch niet geprivatiseerd moeten worden … niet dat de overheid zelf veel op heeft met “de provincie”. (Ook of zelfs de provinciale overheid niet.)

Als je zoals bij NS een bedrijf een monopolie geeft zonder daarbij voldoende eisen te stellen aan de dienstverlening moet je niet verbaasd zijn dat je beroerde kwaliteit krijgt. Waarom zou NS überhaupt zijn best moeten doen, er is toch geen concurrentie.