Zomerpret


Reputatie 7
Badge +3

Kwam net dit artikel tegen: https://www.ad.nl/den-bosch-vught/tienduizenden-reizigers-in-de-knel-geen-treinen-en-amper-bussen-tussen-den-bosch-en-utrecht-deze-zomer~a34fde84/ (premium)

Gaat erg leuk worden de komende weken. Dat er langdurig gewerkt zou worden op een druk traject, wisten we al. Maar het vervangend vervoer gaat dus bij lange na niet genoeg zijn. Het advies wordt omreizen via Nijmegen of Breda.

Tekort aan honderden bussen

Normaal vangt de NS dat op met bussen. Maar er is één probleem: die zijn er bij lange na niet genoeg. ,,In die periode zouden per dag zo’n negentig bussen moeten rijden en we komen er zo’n dertig tekort”, zegt Stefan Gitz, binnen de NS verantwoordelijk voor trein-vervangend busvervoer.

 

Toch nog een pluspuntje dan maar? Het wordt in elk geval nu alvast gecommuniceerd …

Ook op de site een duidelijke waarschuwing:

 


55 reacties

https://www.bd.nl/brabant/ja-hoor-staat-de-bus-te-wachten-op-treinreizigers-naar-utrecht-in-plaats-van-andersom~a000c602/

Zoals ik al verwachtte 

Reputatie 3

Vanwege de inlogmuur kan ik het niet lezen, maar ik neem aan dat de strekking is dat reizigers massaal hebben gekozen voor omreisroutes en dus niet voor het treinvervangend busvervoer?

Reputatie 7
Badge +1

Vanwege de inlogmuur kan ik het niet lezen, maar ik neem aan dat de strekking is dat reizigers massaal hebben gekozen voor omreisroutes en dus niet voor het treinvervangend busvervoer?

En niet zo gek natuurlijk, als NS overal van de daken schreeuwt dat het traject beter vermeden kan worden.

Vanwege de inlogmuur kan ik het niet lezen, maar ik neem aan dat de strekking is dat reizigers massaal hebben gekozen voor omreisroutes en dus niet voor het treinvervangend busvervoer?

Ja, er zijn nauwelijks reizigers en teveel bussen.

Reputatie 7
Badge +3

Vanwege de inlogmuur kan ik het niet lezen, maar ik neem aan dat de strekking is dat reizigers massaal hebben gekozen voor omreisroutes en dus niet voor het treinvervangend busvervoer?

En niet zo gek natuurlijk, als NS overal van de daken schreeuwt dat het traject beter vermeden kan worden.

Inderdaad. Reizigers hebben misschien ook gelezen wat een chaos het eerder was rond Meppel. Plus nu de waarschuwing van NS om het traject te mijden en zoveel mogelijk om te reizen. Dat zullen veel reizigers dan ook gedaan hebben. 

Reageer