beantwoord

Abbonament Wijzigen

  • 2 March 2024
  • 3 reacties
  • 92 Bekeken

Ik reis niet in juli en augustus voor mijn werk, en ik wil niet betalen voor mijn Dal Vrij abonnement van 119 euro per maand gedurende die maanden.

Wanneer moet ik mijn abonnement opzeggen om niet te hoeven betalen in juli en augustus? Een maand van tevoren of net voor de vernieuwing van het abonnement?

icon

Beste antwoord door mrfreeze 2 March 2024, 11:57

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Andrea Carta,

Een wijziging gaat altijd per direct in. Je kunt het abonnement dus het beste de dag na je laatste reis wijzigen naar Flex Basis. En de dag van je eerste reis na de vakantie weer wijzigen naar Dal Vrij. De kosten worden altijd per dag verrekend, dus als er al een volledige maand was gefactureerd krijg je het geld terug van de ongebruikte periode.

Reputatie 7
Badge

Het kan nog iets slimmer, de wijziging gaat echt direct in en niet per het begin of einde van de dag. Desondanks betaal je per hele dag dat je het abonnement hebt gehad. Idealiter zeg je dus op tussen het einde van je laatste reis en het einde van die dag en niet pas de volgende dag. Je reis valt dan gewoon nog onder je abonnement maar je betaalt een dag minder.

Reputatie 7
Badge +3

Klopt, maar stel dat je die laatste dag vertraging hebt, kun je weer gedoe krijgen met Geld Terug bij Vertraging, omdat NS stelt dat als je die dag niet betaald hebt, je ook geen geld terug kunt krijgen. Daarom wou ik het niet te moeilijk maken 🙂 Maar je hebt gelijk, als je de laatste reis geen vertraging hebt kun je nog een paar euro besparen door het diezelfde dag nog te wijzigen.

Reageer