beantwoord

Abonnement Tilburg ≥ Antwerpen

  • 7 November 2022
  • 11 reacties
  • 364 Bekeken

Beste NS community,

Ik wil voor mijn nieuwe werk elke werkdag reizen van Tilburg Centraal (NL) naar Antwerpen Centraal (BE) en terug. Ik wil reizen van Breda naar Tilburg en dan in Breda met de Intercity Direct naar Antwerpen. Nu heb ik begrepen dat een grensabonnement niet meer bestaat. Wat is de voordeligste optie om dit in gang te zetten? Ik kom nu uit op meer dan 600 euro per maand als ik ga voor NS Trein Vrij abonnement en dan ook nog de internationale ticket koop. Lijkt me niet de bedoeling. Wat is jullie advies?

icon

Beste antwoord door rvdborgt 7 November 2022, 10:41

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 5
Badge

Een traject abonnement Tilburg - Hazeldonk grens kost 180,50 per maand.

Voor het Belgische deel heeft @rvdborgt eea onder elkaar gezet in dit topic (geen idee of het nog actueel is, zijn antwoord is van eerder dit jaar)

abonnement internationaal reizen | NS Community

Reputatie 7
Badge +1

Een traject abonnement Tilburg - Hazeldonk grens kost 180,50 per maand.

Er is geen specifiek grensabonnement meer maar het is nu onderdeel van de NS Flex Traject Vrij; je kunt het daar dus ook online bestellen.

Voor het Belgische deel heeft @rvdborgt eea onder elkaar gezet in dit topic (geen idee of het nog actueel is, zijn antwoord is van eerder dit jaar)

abonnement internationaal reizen | NS Community

Die prijzen kloppen nog steeds en zijn geldig t/m 31/1/2023. Dan komt er bij de NMBS een forse prijsverhoging van rond de 9%.

Een traject abonnement Tilburg - Hazeldonk grens kost 180,50 per maand.

Voor het Belgische deel heeft @rvdborgt eea onder elkaar gezet in dit topic (geen idee of het nog actueel is, zijn antwoord is van eerder dit jaar)

abonnement internationaal reizen | NS Community

Kan ik dan ook reizen met IC Direct NS international zonder boeten of moet ik dan de sprinters pakken?

Een traject abonnement Tilburg - Hazeldonk grens kost 180,50 per maand.

Er is geen specifiek grensabonnement meer maar het is nu onderdeel van de NS Flex Traject Vrij; je kunt het daar dus ook online bestellen.

Voor het Belgische deel heeft @rvdborgt eea onder elkaar gezet in dit topic (geen idee of het nog actueel is, zijn antwoord is van eerder dit jaar)

abonnement internationaal reizen | NS Community

Die prijzen kloppen nog steeds en zijn geldig t/m 31/1/2023. Dan komt er bij de NMBS een forse prijsverhoging van rond de 9%.

Bedankt. Ik had het gelezen. Wat niet helemaal duidelijk was of je dan met de IC Direct kan reizen, want de Belgische vervoerder komt niet aan de pas.

Reputatie 7
Badge +1

Er gaan helemaal geen SPR de grens over daar. ER is enkel die elke uur (en vaak vertraagde) BeNeLux. Die inderdaad als ICD op het stuk in NL rijdt-dat heeft voor dit traject geen enkele betekenis. Let wel op de extra: indien niet krijg je na korte tijd geheid veel problems met allemaal vergeten (want niet kunnende) IN/UITsjeks. Gelukkig doen de Belzen daar niet aan, al doen die het ook wel met sjipkaart.

Het kan een heel pak goedkoper door met enkel Bels tarief te reizen-bvb vanaf Turnhout-erheen sjoferen of met de uurlijkse bus van deLIJN

Reputatie 7
Badge +1

Een traject abonnement Tilburg - Hazeldonk grens kost 180,50 per maand.

Er is geen specifiek grensabonnement meer maar het is nu onderdeel van de NS Flex Traject Vrij; je kunt het daar dus ook online bestellen.

Voor het Belgische deel heeft @rvdborgt eea onder elkaar gezet in dit topic (geen idee of het nog actueel is, zijn antwoord is van eerder dit jaar)

abonnement internationaal reizen | NS Community

Die prijzen kloppen nog steeds en zijn geldig t/m 31/1/2023. Dan komt er bij de NMBS een forse prijsverhoging van rond de 9%.

Bedankt. Ik had het gelezen. Wat niet helemaal duidelijk was of je dan met de IC Direct kan reizen, want de Belgische vervoerder komt niet aan de pas.

Je kunt met een abonnement van Tilburg naar Hazeldonk grens alle NS-treinen op dat traject nemen. Ook de IC Direct, die de enige trein is tussen Breda en de grens. Je hebt geen extra toeslag nodig.

De NMBS is de vervoerder vanaf de grens en daarvoor heb je dus een aansluitend abonnement nodig. Dat kun je aan een NMBS-loket kopen.

Het blijft toch een beetje onhandig dat er geen trajectabonnementen zijn voor het grensverkeer op kortere afstanden.

Reputatie 7

Het blijft toch een beetje onhandig dat er geen trajectabonnementen zijn voor het grensverkeer op kortere afstanden.

Zeker. Ik ken hier mensen die graag een trajectabonnement Breda - Antwerpen zouden willen kopen. Maar helaas. En het ligt zo dicht bij elkaar en er is zoveel verkeer vice versa. 

Reputatie 7
Badge +1

Het blijft toch een beetje onhandig dat er geen trajectabonnementen zijn voor het grensverkeer op kortere afstanden.

Zeker. Ik ken hier mensen die graag een trajectabonnement Breda - Antwerpen zouden willen kopen. Maar helaas. En het ligt zo dicht bij elkaar en er is zoveel verkeer vice versa. 

Ik kan alleen maar aanraden om daar via de klantenservice expliciet om te vragen. Een paar jaar geleden heeft NS een enquête onder internationale de forenzen gehouden en stelt dat er weinig vraag is naar een doorgaand abonnement. Als er nu veel vragen naar binnenkomen, dan is er een kans dat het een keer komt.

Overigens zou dat abonnement hoogstwaarschijnlijk slechts een optelsom zijn van NS- en NMBS-abonnement maar het zou natuurlijk wel handiger zijn als je maar 1 abonnement hoeft te kopen en geen 2.

Reputatie 7

Wat misschien een oorzaak zou kunnen zijn dat NS aangeeft dat er weinig vraag is, is dat de eerste verbinding pas om 7.42 uur is en dan ben je pas om 8.16 uur in Antwerpen. Ik denk dat veel forensen echter voor 8.00 uur in Antwerpen willen aankomen ivm werktijden. Een trein een uur of half uur eerder is wenselijk.

Het blijft toch een beetje onhandig dat er geen trajectabonnementen zijn voor het grensverkeer op kortere afstanden.

Zeker. Ik ken hier mensen die graag een trajectabonnement Breda - Antwerpen zouden willen kopen. Maar helaas. En het ligt zo dicht bij elkaar en er is zoveel verkeer vice versa. 

 

Overigens zou dat abonnement hoogstwaarschijnlijk slechts een optelsom zijn van NS- en NMBS-abonnement maar het zou natuurlijk wel handiger zijn als je maar 1 abonnement hoeft te kopen en geen 2.

Het gaat inderdaad niet om extra korting maar om gemak.

Reageer