Regelmatig komen er op dit forum mensen langs die klaar zijn met hun studie en graag met de trein willen blijven reizen. Het lijkt me dat NS dat ook fijn vindt. De mensen die zich hier melden zijn meestal mensen die tijdens hun studie een poosje naar het buitenland zijn geweest, en voor wie de actiecode niet meer werkt en de actie niet meer zou gelden.
Nu zit ik de actievoorwaarden van dit product door te spitten. Overal wordt gerept over 'afgestudeerd' en 'langstudeerder'. Nergens staat iets over het tijdelijk stopzetten van het studentenreisproduct. Ook niet bij de veelgestelde vragen. Bovendien is het mijns inziens zo dat studenten wél gebruik maken van hun studentenreisrecht als zij in het buitenlang verblijven. Ze krijgen dan namelijk van DUO tijdelijk een OV-vergoeding. Dus geld in plaats van een reisproduct.
Aangezien ik nergens iets kan vinden over tijdelijk stopzetten tijdens de studie denk ik dat (1) de NS haar eigen voorwaarden onjuist uitlegt en alle mensen die zich hier melden wel degelijk recht hebben op een korting én (2) de techniek boven de mens gesteld wordt (controle is geautomatiseerd), maar niemand dit wil toegeven. Hoe zit dit?
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.