Hoi ik heb een kaart waarbij ik met 40% korting reis in de daluren. Ik begon mijn reis in de spits, maar in Utrecht had ik een lange overstap dus heb ik het station even verlaten. Daarna checkte ik opnieuw in, maar stond er ipv inchecken ok, overstap ok. Dit betekent dat ik nu op volledig tarief reis ipv de 40% korting waarvoor ik een abonnement heb. Kan ik heb bedrag wat ik nu onnodig te veel betaal ergens terug krijgen?
dal korting niet gekregen
Beste antwoord door Lorena NS
Hoi Wybe Jongema en welkom op de NS Community!
Zoals eerder is aangegeven door Momo begint er pas een nieuwe reis (en dus ook een nieuw instaptarief) wanneer er 35 minuten tussen het uitchecken en het opnieuw inchecken zit. De eerste check-in is bepalend voor het tarief van je volledige reis. Wanneer je dus incheckt tijdens de spits, blijft dit tarief gelden. Ook als je overstapt en het intussen dal is geworden. Tussentijds in- en uitchecken, bijvoorbeeld om een broodje te kopen, heeft geen effect op de prijs van de reis. Dit kun je ook terugvinden op onze website. Helaas kun je hiervoor niet de gemiste korting terugvragen.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.