beantwoord

Einddatum keuzedag

  • 1 March 2024
  • 5 reacties
  • 86 Bekeken

In de informatie die wordt verstrekt bij de nieuwe keuzedag staat dat deze TOT een bepaalde datum geldig is. Dit houdt in dat er een dag zit tussen einde keuzedag en het begin van de nieuwe keuzedag. Ik heb hierover al eerder contact gehad met de NS, eerst via de chat (chatpersoon was met mij eens dat de tekst zou moeten worden gewijzigd in: geldig tot en met), later via de mail. Geen reactie ontvangen.

icon

Beste antwoord door MoDe 1 March 2024, 19:18

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Nog erger is: het is niet tot en met. U kunt hem de dag voordat de geldigheid van de volgende keuzedag ingaat, zelfs niet meer activeren. Het zou niet zo moeten zijn, het klopt ook niet, maar het is helaas de realiteit.

 

Er waren hier nogal wat klachten van mensen die hem op de (vermeende en ook aangegeven) laatste dag wilden activeren, er achter kwamen dat dat niet meer ging. Keuzedag weg, ondanks dat die het nog had moeten doen.

Reputatie 7
Badge +3

Hier is een lange discussie over geweest, omdat mensen (waaronder ik) op de tot en met datum geen keuzedag meer konden opnemen. Uiteindelijk heeft NS besloten om er ‘tot’ van te maken en is de keuzedag geen jaar maar een jaar min 1 dag geldig.

https://community.ns.nl/abonnementen-2/keuzedagen-tot-en-met-82766

 

Badge +3

Hier is een lange discussie over geweest, omdat mensen (waaronder ik) op de tot en met datum geen keuzedag meer konden opnemen. Uiteindelijk heeft NS besloten om er ‘tot’ van te maken en is de keuzedag geen jaar maar een jaar min 1 dag geldig.

Dat komt volgens mij omdat de volgende (tweemaandelijkse) al een dag eerder klaargezet wordt.

Bij de jaarlijkse Keuzedagen speelt dit volgens mij niet, want die krijg je pas per ingangsdatum nieuwe contractjaar en niet al een dag eerder.

Reputatie 7
Badge +3

Hier is een lange discussie over geweest, omdat mensen (waaronder ik) op de tot en met datum geen keuzedag meer konden opnemen. Uiteindelijk heeft NS besloten om er ‘tot’ van te maken en is de keuzedag geen jaar maar een jaar min 1 dag geldig.

Alleen als de volgende (tweemaandelijkse) al een dag eerder klaargezet wordt.

Bij de jaarlijkse Keuzedagen speelt dit volgens mij niet, want die krijg je pas per ingangsdatum nieuwe contractjaar en niet al een dag eerder.

Bij de jaarlijkse 7 die tegelijk klaargezet worden speelt dit alleen als nog niet alle keuzedagen zijn opgenomen voor de verlengingsdatum. Is de verlengingsdatum 1-4 dan kun je waarschijnlijk op 31-3 geen keuzedag meer opnemen.

Badge +3

Bij de jaarlijkse 7 die tegelijk klaargezet worden speelt dit alleen als nog niet alle keuzedagen zijn opgenomen voor de verlengingsdatum. Is de verlengingsdatum 1-4 dan kun je waarschijnlijk op 31-3 geen keuzedag meer opnemen.

Ik denk van wel, maar anders zorg ervoor dat je die van tot 31-3 gewoon op de 30e (of eerder) ophaalt, want die is de 31e nog gewoon geldig/te gebruiken.

Reageer