beantwoord

factuur voor een abonnement die is opgezegd.

  • 8 August 2022
  • 3 reacties
  • 89 Bekeken

Mijn abonnement is al vanaf juni aangepast naar 0 euro flex contract en nu krijgt ik een mail dat er voor 60 euro aan abonnement kosten vanaf gaat. Dit klopt volgens mij niet. 

icon

Beste antwoord door Thom 8 August 2022, 10:43

Bekijk origineel

3 reacties

Welkom op onze Community, josienverloop. Ben je overgestapt van Dal Voordeel naar NS Flex Basis? En heb je dan ook de wijziging al bevestigd bij een automaat of oplaadpunt?

Reputatie 7
Badge +4

Bij het reizen had u als u incheckte ‘Reizen op rekening’ als melding moeten krijgen. Als dat niet het geval is, heeft u Flex niet op het automaat geactiveerd en loopt het reizen op saldo gewoon door. Het staat echt in de bevestigingsmail dat u dit moet doen. Kijk onder ophalen bestelling op het automaat of het nog kan en zoniet dat moet u het opnieuw aanvragen. De zestig euro wordt dan naar rato teruggestort, uw saldo in het geheel. U zult dus het merendeel ervan  terug ontvangen. 

Het bevestigen op het automaat is eenmalig nodig, dan ‘weet’ de kaart dat Flex er op staat en maakt automatisch verbinding met de computer die alle verder regelt. U krijgt geen melding meer over welk abonnement u heeft en moet zelf de daluren in de gaten houden bij het inchecken. als Flex eenmaal is geactiveerd, hoeft u in principe niet meer naar het automaat en kunt u de zaken via de app of de site regelen.

Reputatie 7
Badge +3

Mocht je het niet binnen die maand geactiveerd hebben, maar pas later, dan heb je kans dat Flex Basis wel geactiveerd is, maar het oude abonnement niet is beëindigd. Zie ook dit topic.

Reageer