Heb een Flex daluren pasje aangevraagd, maar wil er weer vanaf, hoe doe ik dat?
Als u eentje heeft aangevraagd, en het is alleen een pasje met het gratis abonnement Flex Basis, dan kost het verder niks en heeft u er ook geen last van. Heeft u een pasje met een betaald abonnement er op, dan kunt u dat abonnement nog herroepen en dan wordt het gestopt. U kunt met Flex ook altijd nog na een maand opzeggen.
Ik raad u overigens aan om het via Klantenservice te doen, omdat veel u onduidelijk lijkt te zijn. Zij kunnen u helpen met de nodige stappen. Bellen. is in uw geval het handigste 030 7515155.
Ik ben het helemaal met Thom Super user eens, dat wat meer controle en handhaving geen argressie oproept, maar het juist voorkomt, maar dat de opgekropte ergenis best mag meetellen
Ik ging als 88 jarige oude man samen met mijn begeleider met een samenreis kaartje voor een reis naar Noorwegen op reis
In gesprek met mijn medereiziger vergat ik aan het begin in te checken. Toen ik de conducteur aan zag komen melde ik dat ik was vergeten in te checken, hij zei niets maar las de kaartjes in de app en liep verder.
's avonds had ik in mijn mail een bericht van NS, boete van € 50
Laten ze liever de moed hebben die jonge relschoppers aan te pakken, dan een oudere man van 88 jaar stilletjes zonder enige verklaring een boete aan te smeren; ik heb nog nooit er bewust voor gekozen om te gaan zwartrijden. Wat vinden jullie van zo'n diensklopper in plaats van dienstverlener?
Laten ze liever de moed hebben die jonge relschoppers aan te pakken, dan een oudere man van 88 jaar stilletjes zonder enige verklaring een boete aan te smeren; ik heb nog nooit er bewust voor gekozen om te gaan zwartrijden. Wat vinden jullie van zo'n diensklopper in plaats van dienstverlener?
Ook als u 88 bent die u een geldig kaartje te hebben. Een conducteur kan geen leeftijdsgrens gaan stellen want dan is het einde zoek. "Ik ben vergeten in te checken" hoort iedere conducteur wel een paar keer per dag.
Ik ben het helemaal met je eens Tamzin, maar ik had een geldig kaartje dat was niet het probleem, alleen dat ik vergeten was in te checken
Tja Conducteur als dienstverlener of als bullebak, wat denk je dat het beste werkt?…………...
Eh.. https://www.ns.nl/klantenservice/opzeggen-of-annuleren/bedenktijd.html
Als u tijdig gebruik maakt van je herroepingsrecht krijgt u uw geld terug hoor (minus reiskosten die je gemaakt hebt op een abonnement met korting of vrij reizen).
U moet nog wel even het abonnement (NS Flex) van de ov-chipkaart verwijderen (afmelden). Een nieuwe persoonlijke kaart -5 jaar geldig- mag u houden (inleveren hoeft dus ook niet). Of anders knip hem maar doormidden en bij het restafval.
Of was u gewoon vergeten in te checken, of bij de verkeerde vervoerder?
Edit: alle je/jij mag in ‘u’ veranderen, als het over iemand van 88 gaat…
Helaas is het zo dat als u niet bent ingecheckt juist geen geldig kaartje heeft. Het bezit maakt niet uit, u het met een kaartje ingecheckt zijn. Dat geldt sowieso maar zeker ook met een keuzedag, want daarmee maakt u hem geldig. Ik ben er van overtuigd dat u niet bewust heeft zwartgereden, maar ja veel mensen checken bewust niet in om gratis te kunnen reizen als er toch geen controle is. Mensen zonder geldige incheck worden in die zin wel gelijk behandeld.
Ik heb een Dalvrij abonnement maar als ik er niet mee incheck is mijn kaartje juist niet geldig. In mijn geval terecht want ik heb vrij reizen zolang ik maar incheck in de daluren. Als er geen incheck is, kan ik ook in de spits gaan reizen en moet ik het volle tarief betalen. Zonder incheck is dat in veel gevallen niet na te gaan.
Op uw leeftijd had het wat menselijker gekund en gemoeten, al ben ik in zijn algemeenheid voor intensieve controle en handhaving. Vijftig euro is voor een grote groep senioren veel geld.
U kunt overigens bezwaar maken door 030 7515155 te bellen. Wees niet boos en leg het gewoon uit. U kunt dan geluk hebben en het is de moeite van het proberen waard.
De conducteur hoeft tegenwoordig niet meer te zeggen dat hij de boete geeft, omdat veel mensen daar heel agressief op reageren en dat geeft nogal wat overlast helaas. Ik kan me uw boosheid voorstellen, maar een typering als bullebak of dienstklopper is ook wel weer stevig.
Let er dus echt op dat u incheckt, het kan veel geld besparen, zoals u dus al ervoer.
Snap de topic-titel en de openingspost niet goed… Dacht dat het om herroeping/bedenktijd (niet goed geld terug) ging, maar nu ineens over over bullebakken die 88-jarigen gaan controleren?
Helaas is het zo dat als u niet bent ingecheckt juist geen geldig kaartje heeft. Het bezit maakt niet uit, u het met een kaartje ingecheckt zijn. Dat geldt sowieso maar zeker ook met een keuzedag, want daarmee maakt u hem geldig. Ik ben er van overtuigd dat u niet bewust heeft zwartgereden, maar ja veel mensen checken bewust niet in om gratis te kunnen reizen als er toch geen controle is. Mensen zonder geldige incheck worden in die zin wel gelijk behandeld.
Ik heb een Dalvrij abonnement maar als ik er niet mee incheck is mijn kaartje juist niet geldig. In mijn geval terecht want ik heb vrij reizen zolang ik maar incheck in de daluren. Als er geen incheck is, kan ik ook in de spits gaan reizen en moet ik het volle tarief betalen. Zonder incheck is dat in veel gevallen niet na te gaan.
Op uw leeftijd had het wat menselijker gekund en gemoeten, al ben ik in zijn algemeenheid voor intensieve controle en handhaving. Vijftig euro is voor een grote groep senioren veel geld.
U kunt overigens bezwaar maken door 030 751515 5 te bellen. Wees niet boos en leg het gewoon uit. U kunt dan geluk hebben en het is de moeite van het proberen waard.
De conducteur hoeft tegenwoordig niet meer te zeggen dat hij de boete geeft, omdat veel mensen daar heel agressief op reageren en dat geeft nogal wat overlast helaas. Ik kan me uw boosheid voorstellen, maar een typering als bullebak of dienstklopper is ook wel weer stevig.
Let er dus echt op dat u incheckt, het kan veel geld besparen, zoals u dus al ervoer.
Beste thom, ik had een geldig reisdocument. Ik log helemaal niet meer in want ik heb NS gevraagd al mijn gegevens uit hun bestand te verwijderen. Hopelijk ben ik nu duidelijk genoeg?
"Ik ben vergeten in te checken" hoort iedere conducteur wel een paar keer per dag.
Heel vervelend, maar dat was en is wel te voorkomen.
Met een halfbakken systeem van toegangscontrole en de verscheidenheid aan kaartjes waarbij je bijvoorbeeld met het ene kaartje moet inchecken en met het andere niet kunt inchecken, wordt het vergeten in de hand gewerkt. Gewoontes kunnen zich zo moeilijk tot niet vormen.
Helemaal treurig is, dat het er steeds meer op begint te lijken dat vergissingen van de klant een verdienmodel aan het worden zijn. Dat zou een bedrijf als NS toch niet nodig moeten hebben.
Systemen en producten (zeker in het OV) dienen aangepast te worden aan de klant en niet andersom, nietwaar
Het geldige kaartje was een internationaal kaartje? Dan loont het de moeite om telefonisch, via X, Facebook of chat contact op te nemen met NS klantenservice ivm €50 correctietarief.
De basisregel bij internationaal reizen is immers dat je niet incheckt. (Helaas met enkele uitzonderingen.)
Zie Groepsreis betaald en toch boete | NS Community van dezelfde topic starter.
"Ik ben vergeten in te checken" hoort iedere conducteur wel een paar keer per dag.
Heel vervelend, maar dat was en is wel te voorkomen.
Met een halfbakken systeem van toegangscontrole en de verscheidenheid aan kaartjes waarbij je bijvoorbeeld met het ene kaartje moet inchecken en met het andere niet kunt inchecken, wordt het vergeten in de hand gewerkt. Gewoontes kunnen zich zo moeilijk tot niet vormen.
Helemaal treurig is, dat het er steeds meer op begint te lijken dat vergissingen van de klant een verdienmodel aan het worden zijn. Dat zou een bedrijf als NS toch niet nodig moeten hebben.
Systemen en producten (zeker in het OV) dienen aangepast te worden aan de klant en niet andersom, nietwaar
Zie Groepsreis betaald en toch boete | NS Community van dezelfde topic starter.
Ja dat is precies wat mij ook is overkomen. Als iemand moedwillig probeert om zo veel mogelijk “gratis” te reizen moet dat streng aangepakt, maar als duidelijk is dat het echt een vergissing is moet een conducteur samen met de reiziger een oplossing zoeken, toch? Een waarschuwing is dan ook zeker op z'n plaats
Beste thom, ik had een geldig reisdocument. Ik log helemaal niet meer in want ik heb NS gevraagd al mijn gegevens uit hun bestand te verwijderen. Hopelijk ben ik nu duidelijk genoeg?
Ongeacht wat de NS ervan vindt.. (bestanden verwijderen omdat jij dat wilt), is het volgens mij wel duidelijk dat
Ikzelf (geen NS) ook, hoe kwaad kan je zijn
En
Beste thom, ik had een geldig reisdocument. Ik log helemaal niet meer in want ik heb NS gevraagd al mijn gegevens uit hun bestand te verwijderen. Hopelijk ben ik nu duidelijk genoeg?
Ongeacht wat de NS ervan vindt.. (bestanden verwijderen omdat jij dat wilt), is het volgens mij wel duidelijk dat
Ikzelf (geen NS) ook, hoe kwaad kan je zijn
En
Robert
Dat heb je goed gezien, ik ben 88 heb nog een auto en een Valys en regio Taxi kaart, dus ik hoef niet per se de trein te nemen, dus als ze ouderen door respecloosheid de trein uit jagen dan kan dat prima (:-)
Het was een menselijke vergissing. Je hebt de conducteur een OV-chipkaart laten zien waarmee niet ingecheckt was. Maar aangezien je met een e-ticket reisde, had je je OV-chipkaart helemaal niet moeten laten zien. Pas later heb je het juiste e-ticket laten zien, maar toen was het kwaad al geschied. Al had de conducteur mijns inziens wel moeten communiceren. Zie ook de reacties in je andere topic.
Respectloos is zondermeer het registreren van een ontbrekende incheck, zonder de klant daarvan vooraf op de hoogte te stellen en te wijzen op de consequenties. Dit debacle had natuurlijke met een fatsoenlijke omgangsvorm voorkomen kunnen worden.
Lijkt mij een mooie case om eens te laten toetsen of deze handelwijze wel door de beugel kan. Verder is het zo dat thans op de website wordt vermeld dat bij een correctietarief als boete de klant de keuze krijgt om meteen of achteraf te betalen. Dit impliceert dat er gecommuniceerd dient te worden.
Verder is het zo dat thans op de website wordt vermeld dat bij een correctietarief als boete de klant de keuze krijgt om meteen of achteraf te betalen. Dit impliceert dat er gecommuniceerd dient te worden.
Goed gevonden!
Respectloos is zondermeer het registreren van een ontbrekende incheck, zonder de klant daarvan vooraf op de hoogte te stellen en te wijzen op de consequenties. Dit debacle had natuurlijke met een fatsoenlijke omgangsvorm voorkomen kunnen worden.
Als ik geflitst wordt wegens te hard rijden wordt ik ook niet ter plekke op de hoogste gesteld zodat ik de betrokken agent de huid kan gaan vol schelden. Over onfatsoenlijke omgangsvormen gesproken.
Als je kijkt naar bijv. de agressieve houding van
Als ik geflitst wordt wegens te hard rijden wordt ik ook niet ter plekke op de hoogste gesteld zodat ik de betrokken agent de huid kan gaan vol schelden.
Dat is dan ook een duidelijk beschreven uitzondering op de regel dat je bij een overtreding in principe altijd staande gehouden moet worden.
Nu NS zelf aangeeft dat je direct moet kunnen betalen (thanks BrunoEst), komt een conducteur er wat mij betreft niet meer mee weg niks te zeggen.
Respectloos is zondermeer het registreren van een ontbrekende incheck, zonder de klant daarvan vooraf op de hoogte te stellen en te wijzen op de consequenties. Dit debacle had natuurlijke met een fatsoenlijke omgangsvorm voorkomen kunnen worden.
Als ik geflitst wordt wegens te hard rijden wordt ik ook niet ter plekke op de hoogste gesteld zodat ik de betrokken agent de huid kan gaan vol schelden. Over onfatsoenlijke omgangsvormen gesproken.
Als je kijkt naar bijv. de agressieve houding van
De bekende drogredenen: valse vergelijking en omkering van oorzaak en gevolg.
Het was een menselijke vergissing. Je hebt de conducteur een OV-chipkaart laten zien waarmee niet ingecheckt was. Maar aangezien je met een e-ticket reisde, had je je OV-chipkaart helemaal niet moeten laten zien. Pas later heb je het juiste e-ticket laten zien, maar toen was het kwaad al geschied. Al had de conducteur mijns inziens wel moeten communiceren. Zie ook de reacties in je andere topic.
Je hebt helemaal gelijk, ik had mijn Flex kaart helemaal niet moeten laten zien. En dat de conducteur niet comuniseerde was zijn fout. Dus waren we beiden Fout (:-) mrfreeze helemaal met je eens!
Maar waar het mij om ging is dat die conducteur wel eens een lesje klantcontact kon gebruiken
Om die reden had ik ook een verzoek tot verwijderen ALLE gegevens ingediend, en dat hielp!
Er was iemand van de service die mij netjes belde waar ik de hele zaak aan heb uitgelegd en nu is het klaar
Zulke botte conducteur (s) doen in hun broek als ze argressive personen moeten aanspreken, maar als ze denken iemand voor zich te hebben die ze wel eens een lesje kunnen leren blazen ze zich tot ongekende hoogten op; gesnapt…!?
Vandaar mijn actie, fijne dag verder
Ik snap het ook wel, maar vind het aan de andere kant ook zonde als je nooit meer met de trein zou reizen door één negatieve ervaring. Er werken duizenden mensen bij NS, dus daar zal ongetwijfeld ook een enkele hork tussen zitten. Persoonlijk heb ik altijd prima contact met het personeel - als ze zich überhaupt laten zien
Ik snap het ook wel, maar vind het aan de andere kant ook zonde als je nooit meer met de trein zou reizen door één negatieve ervaring.
De oplossing die ik al enige tijd geleden heb gekozen is om eenvoudigweg niet meer met Flex te reizen maar op Saldo.
Ik snap het ook wel, maar vind het aan de andere kant ook zonde als je nooit meer met de trein zou reizen door één negatieve ervaring.
De oplossing die ik al enige tijd geleden heb gekozen is om eenvoudigweg niet meer met Flex te reizen maar op Saldo.
Ja dat kan natuurlijk ook, maar NS moet de bepalingen voor Flex wel duidelijker maken, maar in mijn geval is het zo opgelost:
Beste heer Luiks |
U ontvangt deze e-mail naar aanleiding van het telefonisch contact over uw Inzageverzoek met kenmerk …….. U heeft contact gehad met K. Wij hebben besproken dat het inzageverzoek komt te vervallen. |
U heeft laten weten dat er op --november 2024 ten ontrechte een correctietarief in rekening is gebracht. U heeft gereisd met een ander vervoerbewijs. Tijdens het eerste contact hierover met NS Klantenservice is het correctietarief verrekend met de ritprijs van € ----. Omdat u aangaf dat u al een vervoerbewijs had, en ik dit naar aanleiding van het telefonisch contact heb aangenomen, heb ik alvast het nog overgebleven bedrag van €--- kwijtgescholden. Op de komende factuur wordt zodoende geen bedrag voor deze reis op -- november 2024 in rekening gebracht. Zo kan het dus ook nog, verder is het zo dat ik gezien mijn leeftijd gewoonlijk niet meer alleen reis. Ik denk zelf dat NS er goed aan doet het personeel te leren gewone mensen met respect te behandelen en ook hen te leren om relschoppers kordaat en met vastheid op hun daden te wijzen en zo nodig te beboeten Het een kan niet zonder het andere….. |
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.