Skip to main content
Antwoord

kan abonnement niet wijzigen want MIJN NS doet het niet

  • March 25, 2024
  • 9 reacties
  • 245 Bekeken

eline.kleibrink

Ik wil mijn abonnement omzetten naar DAL vrij 1e klas, heb nu dal korting. Maar ik kom niet in MIJN NS, krijg steeds de melding de MIJN NS niet werk. Ik wil over een uur gaan reizen en je moet altijd op de dag zelf je abonnement wijzigen, anders had ik het gisteren wel gedaan. Hoe voorkom ik nu dat ik te veel betaal?

 

Beste antwoord door Momo

Ik zie dat je de vraag intussen ook hebt gesteld op X, waar het advies is om het later vandaag nogmaals te proberen en om daarna een DM te sturen  om te kijken naar een oplossing voor de gemaakte reis, als het dan natuurlijk nog steeds niet lukt. 

 

9 reacties

Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • March 25, 2024

Klantenservice bellen en vragen of zij het wel kunnen wijzigen. Bij andere storingen in MijnNS kon dat vaak wel. 


eline.kleibrink

Klantenservice bellen en vragen of zij het wel kunnen wijzigen. Bij andere storingen in MijnNS kon dat vaak wel. 

Dan krijg ik de mededeling dat het erg druk is en ik het later moet proberen. Met chat krijg ik als antwoord dat ze ook niks kunnen doen.


rvdborgt
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • March 25, 2024

Blijf proberen en als het niet lukt, blijf dan ook na je reis proberen totdat het wel lukt.

Vraag eventuele meerkosten terug van de klantenservice.


Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • Antwoord
  • March 25, 2024

Ik zie dat je de vraag intussen ook hebt gesteld op X, waar het advies is om het later vandaag nogmaals te proberen en om daarna een DM te sturen  om te kijken naar een oplossing voor de gemaakte reis, als het dan natuurlijk nog steeds niet lukt. 

 


Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • March 25, 2024

Hier werkt het inloggen in MijnNS weer, hopelijk is het op tijd voor TS voor de geplande reis. 


eline.kleibrink

Hier werkt het inloggen in MijnNS weer, hopelijk is het op tijd voor TS voor de geplande reis. 

De reis met een dag uitgesteld, wil geen gedoe met achteraf hoge rekeningen en moeten smeken om geld terug. Inmiddels staat mijn aangepast abonnement op mijn OV kaart, maar kon nog steeds geen ingangsdatum kiezen, dat hadden ze bij de invoering van Flex wel beloofd dat dat zou komen. Dan kun je het een avond van te voren instellen, dan had ik waarschijnlijk dit gedoe vanochtend niet gehad. Nu betaal ik voor een dag waarop ik niet reis.


Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • March 25, 2024

De reis met een dag uitgesteld, wil geen gedoe met achteraf hoge rekeningen en moeten smeken om geld terug. Inmiddels staat mijn aangepast abonnement op mijn OV kaart, maar kon nog steeds geen ingangsdatum kiezen, dat hadden ze bij de invoering van Flex wel beloofd dat dat zou komen. Dan kun je het een avond van te voren instellen, dan had ik waarschijnlijk dit gedoe vanochtend niet gehad. Nu betaal ik voor een dag waarop ik niet reis.

Je kunt tegenwoordig alleen nog een ingangsdatum voor Flex kiezen bij een nieuwe kaart (7 tot 14 dagen in de toekomst) of als je een persoonlijke kaart hebt waar helemaal niets op staat (dus ook geen OV-fiets of zo).


Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • March 25, 2024

Je kunt tegenwoordig alleen nog een ingangsdatum voor Flex kiezen bij een nieuwe kaart (7 tot 14 dagen in de toekomst) of als je een persoonlijke kaart hebt waar helemaal niets op staat (dus ook geen OV-fiets of zo).

Dat laatste kan niet meer. Op een al bestaande kaart op saldo kan geen datum meer worden gekozen.

Zoals ook al eens eerder in een ander topic naar voren kwam.

 

 


Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • March 26, 2024

Dat laatste kan niet meer. Op een al bestaande kaart op saldo kan geen datum meer worden gekozen.

Zoals ook al eens eerder in een ander topic naar voren kwam.

Oh ja, staat verder los van de wens om altijd een ingangdatum of wijzigingsdatum te kunnen kiezen.

Waar dat ooit beloofd is weet ik niet, @eline.kleibrink