Hallo, mijn vriendin heeft een Dal Voordeel abonnement genomen en ze heeft als het goed is %40 korting in het weekend. Ze heeft vandaag met de trein van Rotterdam naar Amsterdam gerezen voor 17.60 en ze vraagt zich af waarom het geen korting gaf.
NS Dal Voordeel
Beste antwoord door Tochjo
Het zou kunnen dat uw vriendin het abonnement nog op de kaart moet laden. Dat is het geval als zij al een bestaande OV-chipkaart had en daarvoor Dal Voordeel op saldo besteld heeft, of als zij NS Flex Dal Voordeel besteld heeft en nog geen NS Flex op de kaart had staan. Het op de kaart laden van het abonnement gaat door bij een kaartautomaat de OV-chipkaart voor de lezer te houden, te kiezen voor Ophalen bestelling en de instructies op het scherm te volgen. Overigens zou uw vriendin ook instructies hierover per mail ontvangen moeten hebben.
Als bovenstaande niet het geval is, dan kan uw vriendin het beste rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice om te laten uitzoeken waar het misgaat. Dat is ook de manier om het prijsverschil voor de gemaakte reis terug te vragen.
Rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. Uw vriendin kan er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op X (voorheen Twitter) of Facebook.
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.