Omzetten NS Flex dal voordeel naar NS Flex basis: 10 euro kosten? | NS Community
beantwoord

Omzetten NS Flex dal voordeel naar NS Flex basis: 10 euro kosten?


Hallo,

Als ik mijn NS flex dal voordeel wil omzetten in NS flex basis ga ik naar Mijn NS > Mijn producten > Ander abonnement kiezen en als ik dan NS flex basis selecteer staat erbij ‘eenmalig 10 euro administratiekosten’. Dat kan toch niet kloppen? Moet ik ergens anders mijn NS Flex abonnement omzetten naar NS basis? Ik kan het niet vinden. 

Bedankt voor het meekijken!
Groet, Kirsten

icon

Beste antwoord door Laura NS 4 July 2022, 10:39

Bekijk origineel

15 reacties

Hi Kirsten! Dit is een fout in het systeem. Het zou een weergavefout zijn, maar je hoeft dan dus de € 10,00 daadwerkelijk niet te betalen. Probeer dit wel. Als je toch de € 10,00 moet betalen, kan je dit gerestitueerd krijgen van onze klantenservice, want dat is niet terecht in jouw geval. Alleen als je NS Flex Basis of Weekend Voordeel geheel nieuw bestelt zou je die € 10,00 moeten betalen.

Dank @Laura NS Ik ga het proberen!

Ik verneem graag of het is gelukt! :)

Reputatie 7
Badge

Toevallig heb ik net hetzelfde gedaan (of nou ja, van Traject Vrij naar basis dan) en dit lijkt inderdaad slechts een foutieve melding. Verder in het bestelproces ben ik deze €10 niet meer tegengekomen en ook de nieuwe factuur die ik inmiddels heb ontvangen komt hij niet terug.

Blij dit te lezen.  Ik ben dood moe,  NS gebeld vanmorgen en fijn geholpen.  Ik kon toen niet van Flex naar Basis zoals vaker gedaan, wegens systeemproblemen.  Vanmiddag was dat verholpen en toen kwam ik de €10 admin kosten tegen.  Aantal keren gebeld en een mevrouw met Surinaams accent kon mij njet de gevraagde info geven.  Heel frustrerend. Sorry mevrouw, ik vond het jammer dat u niet gewoon even duidelijk kon vertellen.  U herhaalde alleen,  “ja, u moet 10 euro betalen”.

Dit was ik nog nooit op een factuur tegengekomen.

Dankzij dit forum en antwoord van NS lijkt het dus nog een andere systeemfout te zijn bij de NS.

Heel veel dank allemaal.

Ik ga nu Flex wijzigen naar Basis en hoop dat ik niet nog meer tijd moet besteden hieraan.

Dit is nog steeds zo!

Wilde tijdens mijn vakantie van flex Dal Voordeel naar flex Basis zag dat het 10 euro kostte, kon tijdens mijn vakantie niet veel uitzoeken of telefoneren, dus abonnement maar door laten lopen ( 10 euro is tenslotte net zoveel als 2 maanden flex Dal Voordeel). Ben nu weer thuis en lees dat het een meldingsfout is en ik dus beter wel vanaf mijn vakantie het proces van omzetten had kunnen afmaken.

Lekker, 1 maand voor niets flex Dal Voordeel door laten lopen.

Blijkbaar zijn ze bij NS niet zo vlot met de systeemfout te corrigeren, nu half september ‘22 nog steeds die 10,- kosten melding. Door de antwoorden in deze community toch geprobeerd met het omzetten naar Basis en inderdaad verdwijnt die 10,- weer.  

Sterker nog ook half oktober zie je dit verwarrende stuk tekst staan. Ik heb er een screenshot van gemaakt.

 

Ook ik loop tegen dit probleem aan.
En durf daardoor mijn flex daluren niet meer terug te zetten

Meneer / mevrouw NS
Pas te pagina aan en breng mensen niet in verwarring.
Ik raak echt gefrustreerd. Kan ik nou wel of niet kosteloos mijn Flex abonnement naar Flex basis terug zetten.

 

Badge +3

Wijzigingen binnen NS Flex zijn altijd kosteloos, ook wijzigingen naar NS Flex Basis. De tekst in de figuur hierboven is al een aangepaste versie van de tekst die er eerder stond in een poging de tekst te verduidelijken. Helaas blijkt het niet mogelijk op korte termijn de tekst helemaal weg te halen in gevallen waar administratiekosten niet van toepassing zijn.

Reputatie 5

is nog steeds zo!

Zeer slordig!

 

Badge +3

De tekst in het screenshot een paar reacties terug krijg je te zien als je (nog) niet ingelogd bent.

Want daar staat ook iets over je abonnement ophalen bij een automaat (wat overigens niet eens een NS-kaartautomaat hoeft te zijn).

Edit: Bij (ingelogd) vanuit Mijn NS een Flex Basis wijzigen naar Weekend Voordeel precies hetzelfde als in dat screenshot, dus 10 euro én dat je het zou moeten ophalen… 🤔

Ik heb net mijn Flex Basis omgezet naar Flex Weekend op mijn ov chipkaart. Ik heb twee vragen:

1. moet ik nu wel of niet die €10 betalen? Ik neem aan van niet? En waar moet ik nu betalen? Krijg ik een factuur of wordt het nu automatisch afgeschreven?

2. moet ik nu nog een document ophalen op het station en waar dan precies? 

De informatie voorziening is erg onduidelijk.

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Els,

  1. Nee. Bij wijzigingen binnen Flex hoef je geen administratiekosten te betalen. Je krijgt maandelijks een factuur met de abonnementskosten en de reiskosten, en het bedrag wordt automatisch afgeschreven. Dat was overigens bij Flex Basis ook al zo, al heb je dan natuurlijk geen abonnementskosten.
  2. Nee. Bij wijzigingen binnen Flex hoef je niks te bevestigen, het is direct actief.

Het zou allemaal inderdaad een stuk duidelijker kunnen, maar het heeft bij NS blijkbaar geen prioriteit, aangezien er al een half jaar niks mee gedaan is.

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb op 20 december 2022 mijn flex dal voordeel geprobeerd om te zettern naar Flex basis. Bij de gegevens controleren kon ik kiezen ui twee mogelijkheden: flex dal voordeel of een ander kaarnummer invoeren. Dat was geen keuze want ik wilde het allebei niet. Nu probeer ik het weer en ik krijg dezelfde keuzes voorgeschoteld. Ik kan dus niet naar flex basis omzetten. Dat heeft me dus nu al twee keer € 5,60 gekost. En ik krijg het niet opgelost.

Wij krijgen dat hier ook niet opgelost, want wij kunnen hier als reizigers niet bij klantgegevens. Je kunt het beste bellen via Twitter, Facebook, chat contact opnemen met NS klantenservice.

Reageer