Sinds enkele jaren betaalde ik een dal voordeeluren abonnement voor mijn volwassen dochter. Nu werd de incasso van het abonnement zonder bericht gedaan, en heb ik deze terug geboekt. Ook even gebeld met de klantenservice van de NS. Vier keer. Om het abonnement te beëindigen. Helaas pindakaas, want ivm “de privacy”mocht men dat niet doen omdat het háár kaart was. Ik betaal dat abonnement voor haar, en ik wil niet meer betalen, dus houdt dat gewoon op, toch? Nee dat ging allemaal niet. Dochter heeft het eenmalig zelf geprobeerd en dat ging ook niet want: privacy andersom. Het waren wel háár gegevens, maar aangezien IK de rekening betaalde kon het niet zomaar opgezegd worden. Nou, daar zijn we dan lekker mee. Er is op een gegeven moment iemand geweest die het wel heeft willen beëindigen, maar dan moest mijn dochter de beëindiging ophalen bij het station. Ik zei nog vooraf dat ze dit niet ging doen (er is moeizaam contact) maar dit was de enige hoop. Ik heb de mail ter beëindiging in mijn mailbox zitten. Maar dan het ophalen bij de automaat: het is niet gedaan, en ik krijg de rekening met dreiging van een incassobureau in de mail (hee, nu weet men mij inene wél te vinden!) Ik betaal want ik wil mijn goede wil laten zien en denk ik krijg het wel terug. Nou ik heb vandaag een NS medewerker via de chat gesproken, en ik kan fluiten naar de €71,40! Abonnement is door hun opgezegd, maar ik mag wel het abonnementsgeld betalen voor een jaar! Dit is moeten betalen voor een dienst die niet wordt geleverd en dat is volgens mij wettelijk niet toegestaan. Ik heb de NS medewerker een klacht laten indienen, maar kon geen afschrift van die klacht in mijn mail verwachten. Ik heb dan maar screenshots van het chatgesprek gemaakt als bewijs. Wat-de-fuk is hier aan de hand NS, dit kán gewoon echt niet! Het is ook niet zo dat je gemakkelijk een klacht indient: eerst door 6 hoepels heen en heel veel tijd er aan moeten besteden: ik heb echt andere dingen te doen! En daarbij is het een gegronde klacht: jullie hebben verzaakt om een goede oplossing te vinden voor het beëindigen, en nu ben ik alsnog de löl. Dat kan volgens mij niet helemaal de bedoeling zijn….ik wil mijn geld terug!!
Opzeggen Dal voordeel abonnement onmogelijk via klantenservice
Beste antwoord door Momo
Wie is de contracthouder van het abonnement, bent u dat of uw dochter dat? Alleen de contracthouder kan een abonnement opzeggen. Als uw dochter de contracthouder is kan zij ook de bankrekening wijzigen naar haar bankrekening, dan kan zij verder zelf doen met het abonnement wat zij wil en heeft u er niets meer mee te maken.
Verder moet een opzegging van een (saldo) abonnement bij een automaat worden bevestigd, pas wanneer het abonnement hiermee van de kaart is gehaald, is het abonnement niet meer actief en is geen betaling meer verschuldigd. Dit bevestigen moet binnen een maand gedaan worden, daarna vervalt de opzegging en moet het abonnement opnieuw worden opgezegd en opgehaald. Wanneer de opzegging opgehaald is bij een automaat ontvangt u naar rato restitutie voor de maanden dat het abonnement nog zou lopen.
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.