beantwoord

Studenten reisproduct in combinatie met ander abbonoment

  • 25 July 2022
  • 5 reacties
  • 439 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 2 reacties

Beste,

Van 16 Juli tot 16 Augustus werkt studenten OV niet meer. In deze tijd moet ik nog wel veel reizen dus was van plan vandaag NS flex Dal vrij te nemen voor deze maand (heb hier eerder een vraag over gesteld). Alleen bij het invoeren van mijn kaart bij het afrekenen accepteerde het systeem dit niet, omdat er al een ander abonnement op zou staan. Ligt dit aan het SRP? Zo ja, kan ik deze dan van de kaart tijdelijk verwijderen en dit abonnement erop zetten? Of kan SRP er niet meer terug op als ik deze tijdelijk verwijder van de kaart? 

Hartelijk bedankt!

 

icon

Beste antwoord door Momo 25 July 2022, 01:30

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Twee abonnementen (SRP en Flex) samen op één OV kaart gaat niet werken. De abonnementen gaan elkaar dan in de weg zitten. Voor zover ik weet is het ook niet mogelijk om het studentenreisproduct van de kaart af te halen, en er later weer op te zetten. Dat weet ik echter niet zeker.

De beste optie is dus om voor beide abonnementen een aparte ov-chipkaart te gebruiken. Je kunt deze bij het afsluiten van het Flex abonnement heel makkelijk aanvragen.

Daarmee kun je ook het studentenreisproduct deze zomer nog gebruiken om met korting in overig OV te reizen. Bovendien kun je dan op een later moment, mocht dat nodig zijn, naast je SRP op de aparte chipkaart alsnog een abonnement gebruiken, zoals bijvoorbeeld weekendvrij.

Badge +3

Hoi @Sage,

Ga vooral *niet* rommelen met je SRP op die kaart (je SRP beëindigen kan bij een automaat maar dat wil je niet voor die paar weken!)

Je mag (op eigen risico) best een NS Flex abonnement (Dal Vrij) op je kaart zetten, maar dat loopt dus minimaal één maand, en kan je pas per 25-8 (of later) weer verwijderen. Daarna zal je SRP gewoon weer werken.

Lukt dat niet online, dan via de Klantenservice (bellen, chat, Twitter of Facebook)

NS Flex op een nieuwe kaart is het advies, maar dat kan dus pas na 7 dagen ingaan en daar heb je waarschijnlijk weinig aan.

Als je het dus geen probleem vindt om tot 24-08 ‘vast te zitten’ aan NS Flex Dal Vrij (je SRP werkt dan totaal niet), ga je gang!

Met NS Flex geen 40% korting op treinreizen in de spits en bus/tram/metro die een SRP je tijdens de ‘zomerperiode’ wel geeft.

Reputatie 7
Badge +3

Tja, je had natuurlijk ook al eerder het abonnement kunnen bestellen op een nieuwe kaart. Je eerdere vraag is van 9 dagen geleden, en met een levertijd van een week had je die kaart intussen in huis kunnen hebben. 

Badge +3

Tja, je had natuurlijk ook al eerder het abonnement kunnen bestellen op een nieuwe kaart. Je eerdere vraag is van 9 dagen geleden, en met een levertijd van een week had je die kaart intussen in huis kunnen hebben. 

Oef… ja dat dus 😅 Beste antwoord!

Beste,

Van 16 Juli tot 16 Augustus werkt studenten OV niet meer. In deze tijd moet ik nog wel veel reizen dus was van plan vandaag NS flex Dal vrij te nemen voor deze maand (heb hier eerder een vraag over gesteld). Alleen bij het invoeren van mijn kaart bij het afrekenen accepteerde het systeem dit niet, omdat er al een ander abonnement op zou staan. Ligt dit aan het SRP? Zo ja, kan ik deze dan van de kaart tijdelijk verwijderen en dit abonnement erop zetten? Of kan SRP er niet meer terug op als ik deze tijdelijk verwijder van de kaart? 

Hartelijk bedankt!

 

Klopt, niet goed bij nagedacht, heb afgelopen week in quarantaine gezeten en moest veel regelen voor mijn stage dus heb hier helaas overheen gekeken

Reageer