Hallo allemaal,
Sinds een klein jaartje heb ik het Weekend Vrij abonnement waarmee ik regelmatig op vrijdag- en zondagavond het land oversteek voor een weekend bij ouders of vrienden. Nu vind ik het alleen vervelend dat ik op vrijdag na mijn werk eigenlijk moet wachten tot de spits voorbij is om 18:30, om daarna pas te beginnen aan een lange treinrit. Eigenlijk zou ik best wat willen betalen om het Weekend Vrij abonnement eerder te laten starten, zeg om 16 uur. Dus twee opties die mij fijn zouden lijken:
- Een optie (checkbox) bij het Weekend Vrij abonnement om het vrij reizen op vrijdag al om bijv. 16:00 te laten starten (tegen een vergoeding). Net zoals de checkbox om Dal Korting aan te zetten bij het Weekend Vrij abonnement.
- Het kunnen afsluiten van het studenten-OV weekend vrij abonnement, waarbij het vrije reizen zelfs al om 12 uur begint.
Ik snap dat het over het algemeen beter is om het reisverkeer te spreiden over de dag ipv te concentreren in de spits, maar nu meen ik dat vrijdag over het algemeen toch al een flink rustigere spits kent dan andere dagen. Dus ik ben benieuwd wat mensen van het idee vinden :)