verandering daluren oud voordeelurenkaart | NS Community
beantwoord

verandering daluren oud voordeelurenkaart

  • 23 November 2021
  • 4 reacties
  • 1411 Bekeken

Ben een jarenlange trouwe NS klant met voordeelurenkaart. En lees nu dat deze kaart niet alleen anders gaat heten maar dat de daluren waarin je met korting mag reizen flink naar beneden worden bijgesteld. Ik begreep eerder dat ‘ouwe’ klanten met deze voordeelurenkaart de oorspronkelijke voorwaarden zouden behouden. Hoe zit dit, kan dit zomaar veranderd worden? 

icon

Beste antwoord door Tochjo 23 November 2021, 21:48

Bekijk origineel

4 reacties

Juridisch heeft NS altijd al het recht gehad om de voorwaarden te veranderen. Op verzoek van de reizigersorganisaties heeft NS tien jaar lang geen gebruik gemaakt van dat recht maar NS vond het welletjes en heeft de voorwaarden vorig jaar gelijk getrokken met die van de dalurenkaart.

Badge +3

De wijziging van de uren waarin met korting kan worden gereisd, heeft al plaatsgevonden per 1 januari 2021. Dit hele jaar kon u dus al niet meer met korting reizen bij inchecken in de middagspits, en ook kreeg u geen korting in de spitsuren in de maanden juli en augustus.

Dus het voordeelurenabonnement is minder voordelig nu. Daarom heet het nu ook anders. 
Ik vond de reisbeperking  tijdens de avondspits al zeer ongemakkelijk en nu gaat de railplus ook 15€ Kosten.

Van Mijn keuzedagen heb ik nauwelijks gebruik kunnen maken sinds de Coronapandemie.
Als burger schijn ik steeds meer te moeten bijdragen aan de mindere verdiensten door de diverse bedrijven, maar mijn inkomen gaat niet omhoog. 

gezien bovenstaande beëindig ik mijn voordeelurenkaart per direct. 



 

Reputatie 7
Badge +3

gezien bovenstaande beëindig ik mijn voordeelurenkaart per direct. 

 

Dat is uiteraard uw goed recht, maar kan helaas niet op deze manier. Om het abonnement op te zeggen dient u contact op te nemen met de klanteNService via telefoon, chat, Facebook of Twitter.

Reageer