Vergoeding bij werkzaamheden

  • 29 April 2024
  • 13 reacties
  • 237 Bekeken

 

Ik heb een NS-abonnement waarmee ik voor een vast maandelijks bedrag kan reizen van Muiderpoort naar Amsterdam Arena. Deze week zijn er echter werkzaamheden, maar er zijn geen NS-bussen beschikbaar gesteld. Daarom moest ik gebruikmaken van het GVB, wat resulteerde in extra kosten bovenop mijn abonnement en een langere reistijd. Normaal gesproken biedt NS bij geplande werkzaamheden treinvervangend vervoer aan dat toegankelijk is met het vervoerbewijs voor de trein, maar dat was niet het geval. Er reden geen vervangende bussen of metro's van NS van Muiderpoort naar Amsterdam Arena, alleen die van GVB. Dus, waar kan ik deze extra kosten die ik bij GVB heb gemaakt, vergoed krijgen?


13 reacties

U heeft inderdaad recht op vergoeding van de kosten voor de lijnbus à € 1,76 van Amsterdam Muiderpoort naar Amsterdam Amstel, omdat de NS u adviseert om deze lijnbus te nemen. Op Amsterdam Amstel kunt u dan inchecken met uw NS-abonnement. Uw abonnement is namelijk geldig in de metro.

  • Maak gebruik van de lijnbussen tussen Amsterdam Muiderpoort en Amsterdam Amstel.

De vergoeding loopt via de klantenservice. Geef daarbij aan dat de NS bovenstaand advies gaf. 

Dankjewel @Jan Haverkamp 
Maar als ik incheck bij een NS-paal op Amstel en aankom bij Bijlmer Arena, dan kan ik alleen maar uitchecken bij GVB.
Ik dacht dat dit niet kon?

 

Dankjewel @Jan Haverkamp 
Maar als ik incheck bij een NS-paal op Amstel en aankom bij Bijlmer Arena, dan kan ik alleen maar uitchecken bij GVB.
Ik dacht dat dit niet kon?

 

U heeft helemaal gelijk. Het lijkt erop dat uw NS-vervoersbewijs niet geldig is in de rechtstreekse metro, hoewel tussen Amsterdam Amstel en Amsterdam Bijlmer ArenA geen treinen rijden. Volgens de NS-reisplanner moet u eerst met de metro naar Centraal, dan met de metro naar Zuid en dan met de trein naar Bijlmer ArenA. Dat is natuurlijk een belachelijke route. 

Kan de NS dit met de hoogste urgentie fixen? Waarom kan dit niet gewoon goed geregeld worden?

Reputatie 7
Badge +1

Dankjewel @Jan Haverkamp 
Maar als ik incheck bij een NS-paal op Amstel en aankom bij Bijlmer Arena, dan kan ik alleen maar uitchecken bij GVB.
Ik dacht dat dit niet kon?

 

U heeft helemaal gelijk. Het lijkt erop dat uw NS-vervoersbewijs niet geldig is in de rechtstreekse metro, hoewel tussen Amsterdam Amstel en Amsterdam Bijlmer ArenA geen treinen rijden. Volgens de NS-reisplanner moet u eerst met de metro naar Centraal, dan met de metro naar Zuid en dan met de trein naar Bijlmer ArenA. Dat is natuurlijk een belachelijke route. 

Kan de NS dit met de hoogste urgentie fixen? Waarom kan dit niet gewoon goed geregeld worden?

Hoe een reis van normaal 5 minuten in een omreiscircus van 38 minuten kan veranderen. Zeer klantonvriendelijke oplossing dit.

 

 

Dank jullie wel voor jullie berichten, heren. Ik waardeer jullie input enorm.

Er zijn drie zaken waar ik tegenaan loop.
Ten eerste, het omreizen. Het kost me misschien meer tijd, maar dat is oké.
Echter, ten tweede, het feit dat ik nu dubbel moet betalen voor mijn NS-abonnement terwijl de treinen niet rijden, en daar bovenop nog de kosten voor het GVB, is een groot probleem. Ik heb echt geen idee hoe ik dit moet oplossen.
En ten derde, het feit dat de NS onbereikbaar lijkt te zijn maakt de situatie nog lastiger.
:(

Dank jullie wel voor jullie berichten, heren. Ik waardeer jullie input enorm.

Er zijn drie zaken waar ik tegenaan loop.
Ten eerste, het omreizen. Het kost me misschien meer tijd, maar dat is oké.
Echter, ten tweede, het feit dat ik nu dubbel moet betalen voor mijn NS-abonnement terwijl de treinen niet rijden, en daar bovenop nog de kosten voor het GVB, is een groot probleem. Ik heb echt geen idee hoe ik dit moet oplossen.
En ten derde, het feit dat de NS onbereikbaar lijkt te zijn maakt de situatie nog lastiger.
:(

Heeft u NS Flex Traject Vrij? U zou dat abonnement tijdelijk kunnen pauzeren. Dan betaalt u in ieder geval niet voor de NS. Maar de NS moet dit gewoon op gaan lossen. 

Hi @Jan Haverkamp ,
Ja, ik heb een NS Flex Traject Vrij Abonnement (van Muiderpoort tot Bijlmer Arena). 
Maar deze is gister opnieuw ingegaan (28 April 2024).
Als ik die nu zou opzeggen/pauzeren, dan betaal ik als nog door tot 28 mei.

Reputatie 7
Badge +3

Als je Traject Vrij langer dan 1 maand loopt is deze dagelijks opzegbaar, daarbij krijg je geld terug voor de niet gebruikte dagen. 

Reputatie 6
Badge

Volgens de NS-reisplanner moet u eerst met de metro naar Centraal, dan met de metro naar Zuid en dan met de trein naar Bijlmer ArenA. Dat is natuurlijk een belachelijke route. 

Kan de NS dit met de hoogste urgentie fixen? Waarom kan dit niet gewoon goed geregeld worden?

Houd er rekening mee dat er vanaf overmorgen ook geen metro's rijden tussen Amstel en Spaklerweg. De enige omreisroute is dan echt via Centraal en Zuid.

Reputatie 4

Houd er rekening mee dat er vanaf overmorgen ook geen metro's rijden tussen Amstel en Spaklerweg. De enige omreisroute is dan echt via Centraal en Zuid.

Precies, daarom is voor de duidelijkheid richting reiziger ook dit advies gegeven voor de gehele periode.

Reputatie 7
Badge +3

Precies, daarom is voor de duidelijkheid richting reiziger ook dit advies gegeven voor de gehele periode.

Heb je daar ook een bron voor? Of weer van iemand horen zeggen? Want dat zou dan voor het eerst zijn. Het is niet ongebruikelijk dat er bij werkzaamheden per dag andere adviezen gegeven worden, afhankelijk van wat er die dag precies wel of niet mogelijk is.

Reputatie 6
Badge

Het verhaal van @Re.tep klopt. De treindienst verschilt wel per dag. Met name vandaag (Haarlem-Amsterdam) en donderdag/vrijdag (Weesp-Muiderpoort) zijn behoorlijk afwijkend van dinsdag/woensdag.

Reputatie 7
Badge +3

Dus we laten reizigers een enorme onlogische - en onnodige - omreisroute maken, al is het maar voor een paar dagen, omdat dat “duidelijker” is? Dat noem ik nou niet bepaald klantvriendelijk.

Reageer