Skip to main content

Op 7 september jl kwam ik met mijn vrouw terug uit Zwitserland. Er was een zware storing in Duisland waardoor we met meer dan 6 uur vertraging in Arnhem arriveerden.

Binnen een week een claim ingediend, de ontvangst werd netjes bevestigd met de mededeling dat de afhandeling wel 4 weken zou kunnen duren. Begin november heb ik via de chat geïnformeerd; zou nog even duren omdat het erg druk was.

Gisteren 18 december opnieuw via de chat geïnformeerd: hoorde tot mijn stomme verbazing dat ik mijn claim geannuleerd zou hebben. Ik moest de claim opnieuw indienen.

Na mijn boosheid toch maar aan de gang. Maar dan blijkt dat claims binnen 3 maanden na de reisdatum moeten zijn ingediend. Een nieuwe claim lukt dus niet. Via de chat dit gemeld aan de medewerker. Hij vroeg me naar de DNR code.DNR-code? Die had kennelijk op de 1e aanvraag moeten staan, maar de aanvraag is zonder die code toch geaccepteerd, maar later is de claim door de ontbrekende code kennelijk door het systeem geannuleerd. Het enige advies dat ik nu kreeg: een klacht indienen op een bepaald emailadres. Maar ook daar kom ik niet verder omdat de reisdatum te lang geleden is.

Dan is er nog een geschillencommissie. Daar begin ik niet aan, ook omdat het op voorhand geld kost.

Heeft iemand nog een idee of moet ik het maar vergeten? Iemand aan de telefoon krijgen lukt niet en er is geen normaal emailadres waarvan de berichten door een persoon worden gelezen.

Voor zover je mensen via de chat kunt bereiken, zijn ze wel van goede wil, maar toch wint het systeem.

Dit stemt mij treurig.  

HENK

Wat naar dat het zo is gelopen. Ik durf niet te zeggen waar het precies is misgegaan. Je kan het beste op de automatische afwijzing reageren en daarin je verhaal doen. De claim zal dan handmatig worden bekeken.


Wat naar dat het zo is gelopen. Ik durf niet te zeggen waar het precies is misgegaan. Je kan het beste op de automatische afwijzing reageren en daarin je verhaal doen. De claim zal dan handmatig worden bekeken.

Als ik het goed begreep is dit juist deel van het probleem: er was geen automatische afwijzing.

Er lijken me hier twee problemen te zijn aan de kant va NS:

  1. Het formulier wordt kennelijk geaccepteerd terwijl de boekingscode (DNR) ontbreekt. Die is verplicht in het formulier voor zover ik kan zien, tenzij je aanvinkt dat je het ticket bij de automaat of servicebalie hebt gekocht, maar dan moet je een nummer van een eenmalige chipkaart invullen.
  2. Een claim die wordt geannuleerd door een ontbrekende boekingscode resulteert niet in een melding naar de indiener, waardoor die dat pas veel te laat merkt.

Reageren op de mail die je van dat bepaalde e-mailadres hebt teruggekregen, lijkt me het beste. Daarbij zou ik duidelijk bovenstaande 2 problemen aankaarten.


Je maakt goede punten ​@rvdborgt. Ik ga het aankaarten!


Reageer