Skip to main content
beantwoord

afwijzing geldterug bij vertraging

• 16 January 2025
  • 2 reacties
  • 62 Bekeken

Afgelopen vrijdag, 10 januari, heb ik een half uur vertraging opgelopen op het traject Veenendaal Centrum-Voorhout. Mijn claim is echter afgewezen, ik ben het daar niet mee eens. Mijn uitleg is alsvolgt:

volgens de NS app had ik via Schiphol moeten reizen, echter dan heb ik in Leiden 5 minuten overstaptijd. De trein had volgens de app al 2 minuten vertraging bij Ede-Wageningen en er waren die dag werkzaamheden bij Schiphol, waardoor ik rekening moest houden met een mogelijke extra vertraging en reizen in de spits via Schiphol te mijden (ook volgens diezelfde app). De trein via Woerden had 2 minuten vertraging volgens de app en mijn overstaptijd in Leiden is 13 minuten, vandaar de keuze om via Woerden te reizen en dus uit te stappen op Vaartse Rijn. Daar bleek echter de trein al 5 minuten vertraging te hebben (stond niet op de app). Vervolgens stopt de trein ook nog op een van de kleine stations na Utrecht. Vlak voor Woerden (!!) krijg ik via de app pas de melding dat overstappen op Vaartse Rijn niet mogelijk is vanwege een storing. En inderdaad stond de trein bij Woerden stil en miste ik de aansluiting in Leiden en dus een half uur later in Voorhout arriveerde. 
ik hoor graag van U,

met vriendelijke groet,

Cissy van der Linden

Beste antwoord door rvdborgt

Antwoord op de mail met de automatische afwijzing en zet daarin je uitleg. Dan kijkt er een mens naar.

Bekijk origineel

rvdborgt
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • 16 januari 2025

Antwoord op de mail met de automatische afwijzing en zet daarin je uitleg. Dan kijkt er een mens naar.

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 16 januari 2025

Begrijp ik goed dat er niet volgens de NS planner gereisd is maar een alternatieve route genomen is? In dat geval kan er geen beroep gedaan worden op GTbV. Stond route wel in de reisplanner, dan reageren op afwijzing met wat je hier boven geschreven hebt.

Reageer