beantwoord

Notificatie in NS app bij uitvallen trein vast traject en vaste tijd

  • 4 March 2022
  • 7 reacties
  • 506 Bekeken

In GVB app kan ik zgn. Seintje instellen voor vast traject en vast tijdstip om mij te waarschuwen dat bus, tram of metro uitvalt. Ik zoek iets soortgelijks in NS app, maar kan het niet vinden. Zou reuze handig zijn op mijn forensdagen.

icon

Beste antwoord door Edwin 4 March 2022, 11:25

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge

Dat zit onder “Mijn Reizen”. Je kunt daar vaste trajecten instellen en zo updates over plotselinge veranderingen krijgen. Werkt volgens mij niet als de dienstregeling vooraf gewijzigd wordt.

Goedemiddag YJCW. In het verleden is dit wel een optie geweest in de app, de bedoeling was dat je voor opgeslagen trajecten een melding zou krijgen als er daar wijzigingen zijn. Daar waren echter veel problemen mee, wat we via de Community ook hebben uitgezet, maar helaas hebben we nooit een oplossing of duidelijk antwoord kunnen krijgen. Zie onder andere dit topic.

Op het moment kan ik de optie zo snel niet meer terugvinden in de app, echter, dus ik weet niet of deze service nog beschikbaar is. Wel zie ik iets nieuws nu, genaamd treindetectie. Wellicht biedt dit waar je naar op zoek bent.

 

@Edwin top! Dank voor snelle reactie. Gevonden!

@Stijn NS zie reactie @Edwin Ben benieuwd, heb ingesteld.

Ah dan heb ik het wellicht even niet kunnen vinden!

Reputatie 7
Badge +4

Het werkt ook prima op de AppleWatch. Het prettige is dat het dan met een trilling op de pols gaat, dat geeft minder overlast.

Badge +3

Ah dan heb ik het wellicht even niet kunnen vinden!

Die term Treindetectie is volgens mij specifiek voor Apple, maar zou inderdaad dezelfde signalen moeten geven.

Reageer