Met de reisplanner heb ik al 2 keer een snellere reisoptie gemist door verkeerd reisadvies van de NS reisplanner. Blijkbaar worden sprinters niet (altijd) geadviseerd, ook al vertrekken ze sneller en komen eerder aan. Wellicht alleen bij tussenreizen met overstap. Door uitval van de IC en zoektocht naar alternatieve reis constateerde ik het gemis van de Sprinter als eerstvolgende reisoptie. In het Vertrektijden overzicht staan ze wel, maar ik verwacht het ook als advies.
Reisplanner adviseert geen snellere sprinter, waarom?
Beste antwoord door mrfreeze
Dat heeft niks met een voorkeur voor IC's te maken. Die sprinter is niet een even snelle optie, want dan duurt de reis 83 minuten i.p.v. 62, terwijl je op hetzelfde tijstip aankomt. De planner kijkt gewoon wat de snelste manier is om op je bestemming te komen vanaf het tijdstip van plannen. Ook bij uitval. Als je thuis je reis plant en je ziet dat de eerstvolgende trein is uitgevallen, blijven de meeste mensen liever zo lang mogelijk thuis, i.p.v. een trein eerder te nemen en alsnog op dezelfde tijd aan te komen. En rekening houden met een “aangename overstap” wordt helemaal onbegonnen werk natuurlijk 🙂
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.