07.00 trein uit Apeldoorn naar Amersfoort | NS Community
beantwoord

07.00 trein uit Apeldoorn naar Amersfoort


hallo


Weet iemand waar de trein van 07.00 trein uit Apeldoorn naar Amersfoort gebleven is?

is dit tijdelijk vanwege seizoen of personeels tekort?

vervelende verassing vanochtend 

 

 

icon

Beste antwoord door Daniel 25 July 2022, 12:35

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge

Volgens mij gaan die treinen om .14 en .44 als het goed is. Heeft u de reisplanner nog geraadpleegd voor vertrek?

Badge +3

Inderdaad rijden er minder intercity’s tussen Deventer en Utrecht Centraal door tekort aan personeel.

NS raadt u aan voor elke reis de reisplanner te raadplegen om te zien welke treinen wel en niet rijden, zodat u niet op het station voor een onaangename verrassing komt te staan.

Reputatie 6
Badge

Deventer - Utrecht staat niet in de lijst met aanpassingen door personeelstekort. En het komt ditmaal ook niet door personeelstekort, maar door werkzaamheden bij Amersfoort. Je hebt daar nu veel minder sporen, waardoor minder treinen rijden. Zo heb je maar 2 IC's per uur naar Utrecht en geen sprinters naar Baarn (intercity van/naar Schiphol stopt daar extra). 

De NS heeft aangegeven welke lijnen door personeels tekort geraakt zijn, deze niet en ik heb ook geen onderhoud gezien op deze lijn. Vandaar dus mijn vraag

Reputatie 3

Ik gok dat dit om IC 2018 van 06:59 gaat.

Reputatie 6
Badge

De NS heeft aangegeven welke lijnen door personeels tekort geraakt zijn, deze niet en ik heb ook geen onderhoud gezien op deze lijn. Vandaar dus mijn vraag

Zie mijn eerdere uitleg over werkzaamheden bij Amersfoort. In Amersfoort kun je het nu ook zien aan het spoorgebruik. Alles vertrekt daar van spoor 5, 6 en 7. Spoor 1, 2 en 4 zijn leeg.

Badge +3

Deventer - Utrecht staat niet in de lijst met aanpassingen door personeelstekort.

Ik zou durven zweren dat de lijst vanochtend langer was. Misschien stond toen het overzicht van afgelopen vrijdag er nog en heb ik verkeerd gekeken?

Reputatie 6
Badge

Klopt. Afgelopen vrijdag reed inderdaad de 2000 niet i.v.m. personeelstekort.

Reputatie 7
Badge +2

De NS heeft aangegeven welke lijnen door personeels tekort geraakt zijn, deze niet en ik heb ook geen onderhoud gezien op deze lijn. Vandaar dus mijn vraag

Zie mijn eerdere uitleg over werkzaamheden bij Amersfoort. In Amersfoort kun je het nu ook zien aan het spoorgebruik. Alles vertrekt daar van spoor 5, 6 en 7. Spoor 1, 2 en 4 zijn leeg.

Klopt: op spoor 4 wordt de perronhoogte aangepast en ten oosten van spoor 1/2 worden enkele wissels vervangen. Vandaar dat de capaciteit in Amersfoort beperkt is en er minder treinen rijden.

Reputatie 7
Badge +3

Dit geeft ProRail aan wat er gedaan wordt aan werkzaamheden.

Wat gaan we doen?

We gaan op Amersfoort Centraal bij spoor 4 de dwarsliggers, ballast (spoorgrind) en het overpad vernieuwen. Het perron bij spoor 2 wordt verlaagd om de toegankelijkheid van nieuwe treinen te vergroten. Bij het Smallepad vernieuwen we zes wissels en de overweg. Ten slotte vernieuwen we het spoor van de PON lijn en de overweg bij de Leusderweg. 

https://www.prorail.nl/nieuws/zeven-dagen-en-nachten-werkzaamheden-in-amersfoort

Dan is dit dus tijdelijk begrijp ik

 

dank voor de info

Reageer