Waarom vertrekt de IC naar Enschede vanuit Amersfoort ongeveer 30 seconden na de aankomst van de IC uit Amsterdam? Zo’n beetje de helft van de mensen in die trein stapt over in de richting Enschede. Als je per ongeluk in het verkeerde deel van de trein uit Amsterdam zit dan staat de trein naar Enschede zo ver weg dat je het zelfs in volle sprint niet haalt. Laat staan als je wat minder snel bent. Ik heb het meerdere keren meegemaakt en met mij vele anderen dat de trein gewoon wegrijdt en je niet de kans krijgt om over te stappen. Die vertrektijd klopt niet NS!
overstaptijd
Beste antwoord door Robert B
Welkom bij de NS Community!
Het lijkt er inderdaad op dat er op Amersfoort geen officiële (cross platform) overstap is.
Dus wachten op overstappers is niet nodig, maar natuurlijk wel wenselijk.
De Reisplanner geeft voor Amsterdam - Enschede alleen adviezen met overstap in Utrecht (6 minuten), Hilversum (17 minuten) of Almere (4 minuten).
Bij die laatste kom je in de IC Groningen terecht en reis je vanaf Zwolle verder met Blauwnet.
Op zich wel een dingetje om die overstap op Amersfoort geldig te maken door 1 minuut later vertrekken (of even wachten voor wie weet dat het soms lukt).
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.