Waarom zet de bijsturing van de NS, wanneer van te voren bekendgemaakt wordt dat er (door personeelstekort) treinritten uitvallen, niet standaard langere treinen - of treinen met extra capaciteit - dan gebruikelijk is op die ritten in? De helft van het normaal gebruikte materieel staat dan toch al ongebruikt aan de kant. En met een goede planning eindigt dat materieel weer waar het vandaan komt.
Te korte treinen
Beste antwoord door Anonymous
Dan moet materieel ten eerste wel op de juiste plek staan in het land, vervolgens moet er voldoende personeel zijn om die treinen dan ook gereed te maken voor gebruik, moet zo'n trein gerangeerd worden zodat deze gecombineerd kan worden om de trein te verlengen en dan moet er ook nog eens voldoende personeel zijn om die langere trein te mogen laten rijden.
En volgens mij hebben we het over personeelsgebrek, toch? Helaas zullen om die reden niet zomaar extra lange treinen ingezet kunnen worden omdat op langere treinen ook meer personeel aanwezig moet zijn.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.