Helaas kan ik de exacte reden voor deze specifieke aanpassing van de dienstregeling niet achterhalen anton042. Vanaf 15 december is de nieuwe dienstregeling ingegaan, dit zal de oorzaak van de aanpassing zijn.
Sorry ik heb het misschien niet duidelijk geformuleerd.
-
Mijn stelling is:
Er rijdt om 22.37 en 23.27 een trein vanuit Utrecht Centraal naar Amersfoort ( en verder naar Enschede )
Er rijdt om 22.37 en 23.27 een trein vanuit Hilversum naar Amersfoort ( en verder naar Amersfoort Schothorst )
Dit was voor 15 december zo en nu nog. ( Er is dus niets verandert )
Tot 15 december bleef de trein naar Schothorst even wachten waardoor en een overstap Utrecht Centraal - Amersfoort - Schothorst onstond.
-
Mijn vraag is, waarom gebeurd dat niet meer?
Sorry ik heb het misschien niet duidelijk geformuleerd.
-
Mijn stelling is:
Er rijdt om 22.37 en 23.27 een trein vanuit Utrecht Centraal naar Amersfoort ( en verder naar Enschede )
Er rijdt om 22.37 en 23.27 een trein vanuit Hilversum naar Amersfoort ( en verder naar Amersfoort Schothorst )
Dit was voor 15 december zo en nu nog. ( Er is dus niets verandert )
Tot 15 december bleef de trein naar Schothorst even wachten waardoor en een overstap Utrecht Centraal - Amersfoort - Schothorst onstond.
-
Mijn vraag is, waarom gebeurd dat niet meer?
Wij mogen niet wachten op een trein. Zodra we toestemming krijgen om te vertrekken dan wordt van ons verwacht dat wij dat ook doen. Dat we soms even wachten is dan omdat we de regel even opzij zetten gezien collega's van deze overstap op de hoogte zijn. In theorie doen we niets verkeerd, maar heel prettig is het niet altijd voor alle reizigers. Het is heel moeilijk om als conducteur te weten waar deze logische overstappen allemaal plaatsvinden om daar even te wachten.
Sinds de nieuwe dienstregeling komt de ICD naar Schothorst uit Breda en valt deze trein onder de hogesnelheidslijn diensten omdat deze tussen Breda en Schiphol daarover rijdt. Dat betekent dus ook veel nieuwe collega's die in Amersfoort komen met deze trein en overstap en de kans dat het ontwetendheid is is daarmee groot. Zelf was ik ook niet bekend met deze overstap.
Weet dat wij dit dus niet doen om je te pesten. Garanties dat je deze overstap in de toekomst gaat krijgen kan ik je niet geven. Ik kan dit wel even onder de aandacht brengen onder onze collega's van de planning om te kijken of zij hier iets mee kunnen.
Voor de duidelijkheid, het betrof hier ook een overstap die in de dienstregeling verwerkt was. Het betreft hier uitsluitend de treinen na 22:00, overdag kan de intercity naar Schothorst niet wachten omdat deze het perron vrij moet maken voor de sprinter naar Vathorst. Reizigers uit Utrecht naar Schothorst hebben dan een overstap op die sprinter i.p.v. op de intercity.
Na 22:00 rijdt die sprinter echter niet meer en is er dus ook geen reden voor de intercity om het perron snel vrij te maken. Voorheen bleef de intercity naar Schothorst daarom wel 4 minuten wachten op overstappers uit Utrecht. Dat was altijd maatwerk buiten het basisuurpatroon aangezien het twee per dag betrof, dus het kan zijn dat dit maatwerk over het hoofd gezien is met de nieuwe dienstregeling.
Voor de duidelijkheid, het betrof hier ook een overstap die in de dienstregeling verwerkt was. Het betreft hier uitsluitend de treinen na 22:00, overdag kan de intercity naar Schothorst niet wachten omdat deze het perron vrij moet maken voor de sprinter naar Vathorst. Reizigers uit Utrecht naar Schothorst hebben dan een overstap op die sprinter i.p.v. op de intercity.
Na 22:00 rijdt die sprinter echter niet meer en is er dus ook geen reden voor de intercity om het perron snel vrij te maken. Voorheen bleef de intercity naar Schothorst daarom wel 4 minuten wachten op overstappers uit Utrecht. Dat was altijd maatwerk buiten het basisuurpatroon aangezien het twee per dag betrof, dus het kan zijn dat dit maatwerk over het hoofd gezien is met de nieuwe dienstregeling.
Helder! Ik zal dit toevoegen aan de melding!
Na 22:00 rijdt die sprinter echter niet meer en is er dus ook geen reden voor de intercity om het perron snel vrij te maken. Voorheen bleef de intercity naar Schothorst daarom wel 4 minuten wachten op overstappers uit Utrecht. Dat was altijd maatwerk buiten het basisuurpatroon aangezien het twee per dag betrof, dus het kan zijn dat dit maatwerk over het hoofd gezien is met de nieuwe dienstregeling.
En voor de duidelijkheid: het gaat dan dus dit dienstregelingjaar om 4 treinen omdat er altijd overgestapt moet worden (22.20 en 23.20 uit Amersfoort naar Schothorst kwamen in de vorige dienstregeling nog uit Utrecht, maar nu niet meer immers)
Het gaat om 4 treinen.
Probleem lijkt op vrijdag niet te bestaan aangezien er dan er dan extra sprinters naar Amersfoort Schothorst ( en Vathorst ) rijden.