zeer slechte dienstverlening

  • 17 August 2022
  • 5 reacties
  • 252 Bekeken

Door gewijzigde dienstregeling moet ik vanuit Den Bosch nu even overstappen in Tilburg, normaal geen probleem, normaal 2 min naar de andere kant van het perron. Zojuist om 20:19 wel een probleem. Machinist van de andere trein geeft de overstappende passagiers net genoeg tijd om op de knop te drukken en te laten zien dat ze NIET mogen instappen, wacht dan nog even 10-15 sec om dan weg te rijden. Inderdaad op tijd vertrokken in de juiste minuut, maar 30 sec later vetrekken geeft ook genoeg speling om op tijd op het volgende station te zijn terwijl dan wel iedereen mee kan. Dit gedrag terwijl hij weet dat veel mensen moeten overstappen door de (tijdelijk?) gewijzigde dienstregeling… Nee dit was een ZEER SLECHTE service van het ns personeel.

 


5 reacties

Reputatie 5

Helaas komt dat steeds vaker voor. Ooit zou zo'n trein gewacht hebben, nu vertrekken ze steeds vaker dodelijk stipt onder het motto “we vermijden zo een kettingreactie van vertragingen". Het overkwam mij enkele malen.

De meest traumatische ervaring was bij een overstap in Amersfoort op de trein naar Den Haag Centraal. De overstap werd aangekondigd; de trein stond klaar aan de overkant met de deuren wagenwijd open. Ik stapte uit, liep vlot de paar meter ernaartoe, maar vlak voor mijn neus sloten de deuren en vertrok de trein. En dat was de laatste van die dag… Dat vond ik echt een rotstreek.
Ik wilde terugspringen in de trein waarmee ik aankwam, die ging naar Schiphol, vandaar kon ik wellicht een nachttrein nemen, maar ook die sloot de deuren voor mijn neus. Een laatste conducteur die onderweg naar huis was wist nog een boemelverbinding via Amsterdam Centraal voor me te vinden. Ik kon er net op tijd inspringen. Na een wandeling vanaf donker Den Haag HS bereikte ik mijn bestemming eindelijk om twintig voor drie 's ochtends.

Reputatie 7
Badge +3

Als het sein op groen staat, zal de trein moeten vertrekken.

Het was zo en zo niet de machinist want die sluit de deuren bij de NS treinen niet dat doet de hoofdconducteur en deze deed in dit geval precies wat het NS management van hem/haar verlangt.  Op tijd de deuren sluiten zodat de trein op tijd kan vertrekken.

Verwijten kunt u dus maken aan de NS directie die de klant totaal uit het oog zijn verloren en alleen maar op cijfertjes sturen.

Overstappen van NS naar Rnet op Geldermalsen was eerst geen probleem 10 minuten overstap tijd. Nu maar 4 minuten.. NS heeft vaak vertraging waardoor ik de trein mis en 30 minuten moet wachten op de volgende. Wie verzint een overstaptijd van 4 minuten vooral in de winter waarneer er juist veel vertragingen zijn door het weer... 

Overstappen van NS naar Rnet op Geldermalsen was eerst geen probleem 10 minuten overstap tijd. Nu maar 4 minuten.. NS heeft vaak vertraging waardoor ik de trein mis en 30 minuten moet wachten op de volgende. Wie verzint een overstaptijd van 4 minuten vooral in de winter waarneer er juist veel vertragingen zijn door het weer... 

Overstappen uit welke richting? Tiel, Den Bosch of Utrecht? Zonder informatie kunnen we hier weinig mee. 

Reageer