Er zijn gevallen bekend waar een BTM-BTM overstap fout gaat, óók bij reizen op saldo, en zonder tussentijdse (korte) treinrit.
Het basistarief wordt dan dubbel berekend (meestal in één richting, de andere kant op gaat goed) maar dat mag helemaal niet volgens de voorwaarden van OV-chipkaart.
Zoals GVB - Connexxion (dat gaat fout), terwijl Connexxion - GVB altijd goed gaat. De fout ligt daar dus bij Connexxion, die een eerdere GVB rit niet accepteren.
NS Flex gooit daarbij vaak ook nog (extra) roet in het eten, die houden zich nergens aan en leveren de reactie van @Maxime NS op.
Maar NS Flex mág zich helemaal niet anders gedragen dan op saldo reizen (in ieder geval voor BTM), want je hebt daar ook niet te maken met spits/dal overstappen. Voor trein is daar wél een verschil tussen reizen op saldo en NS Flex.
Voor @Kapo: in dat andere topic leek HTM/EBS/RET juist wél helemaal goed te gaan (zat zelfs een treinrit tussen, dus 4 vervoerders in één reis van nog geen uur!) maar ik weet niet zeker of dat om NS Flex ging.
Je kunt in ieder geval via de NS Klantenservice het teveel betaalde bedrag terug krijgen, want de (spel)regels zijn duidelijk: een BTM-BTM overstap binnen 35 minuten levert je nooit opnieuw het basistarief (€ 0,99) op, en dat is ongeacht de modaliteit tram → bus of tussen welke vervoerder(s) dan ook, en als daar een korte treinrit tussen zit zou ook niet uit moeten maken.
Als je zo’n reis dagelijks maakt gaat het wél om 20+ euro per maand immers, of 40+ euro als het in beide richtingen fout gaat. 