Ik had een vraag maar voornamelijk iets waar ik niet blij mee ben.. ik heb ptss en ben dus bevoegd om de priority seat te gebruiken. Helaas als ik mensen vraag als er geen plek is om daar te zitten krijg ik altijd de opmerking je hebt geen handicap of beperking want je ziet er gezond uit dus je kunt prima staan..
Ik kan idd prima staan, krijg alleen een paniekaanval als ik moet staan in een trein aangezien uitgangen versperd zijn en mensen staan zo dicht op je dat het mijn trauma's triggert.. niet alleen voor mezelf maar ook voor andere wil ik geen paniekaanval in de trein…
Helaas als je naar een conducteur gaat krijg je het zelfde verhaal. Ik zie er niet gehandicapt uit dus heb geen recht op die stoel.. terwijl ik een conducteur volg op tiktok en zij zegt dat iedereen met een zichtbare en onzichtbare handicap en beperking op die stoel mag zitten als men er om vraagt Helaas houden zelfs conducteuren er niet aan en trappen je liever nog ff verder de grond in.. ik moet dan erg huilen en krijg vaak een beginnende paniekaanval ik ga dan helemaal achter in de trein alleen op de grond zitten zodat ik andere niet lastig val met mijn ptss.. toch te zot voor woorden dat ik me moet schamen ervoor…
Hoe vraag ik mensen fatsoenlijk dat ik die plek nodig heb en hoe en welke dingen kan ik zeggen tegen een conducteur mocht dit me nog vaker gebeuren.
Helaas gebeurd dit overal in de trein bus tram etc...