Voorheen had ik een abonnement op daldo. Bij iinchecken kon ik zien of ik inderdaad met korting of tegen het volle tarief ging reizen, en bij uitchecken kreeg ik het voor de reis berekende bedrag te zien. Bij Flex komt alleen de melding ïnchecken op rekening” te staan, dus als ik rond het begon van de daluren incheck is het niet duidelijk welk tarief er gerekend gaat worden. Zeker niet als ik een trein moet hebben die een paar minuten na aanvang van de dalpertiode vertrekt. Min de oude situatie kon ik dat herstellen door uit te checken waarna de melding “inchecken geannuleerd”kwam. em kon ik een of twee minuten later weer inchecken, en kon ik gelijk zien of ik nu wel tegen het gereduceerde tarief kan reizen. Dat is een ernstig gemis. Waarom kan ik dit niet zien, net zoals bij de klassike op rekening abonnementen ? Hetzelfde bij het uitchecken, ik krijg niet te zien wat de reis me heeft gekost, bij het klassieke abonnement wel. Als dit bij de klassieke abonnementen ken, doen moet dat toch ook bij de Flex abonnementen kunnen ?
Ook als ik in de App kijk kan ik pas na een paar dagen zien wat de reis heeft gekost. Dat vind ik een groot nadeel, en ik zou graag, net als bij de klassiek abonnementen, dit gelijk bij in- en uitchecken willen zien.