Skip to main content

M’n blikje is net vol omgevallen. Ik heb niks bij me om het schoon te maken en de passagiers om me heen ook niet. Wat hoor je in zo’n situatie te doen? T voelt aso om het zo achter te laten, maar ik kan moeilijk m’n broek gebruiken om het op te dweilen…

Melding maken?

Kijken of er in het toilet papier is?

M’n blikje is net vol omgevallen. Ik heb niks bij me om het schoon te maken en de passagiers om me heen ook niet. Wat hoor je in zo’n situatie te doen? T voelt aso om het zo achter te laten, maar ik kan moeilijk m’n broek gebruiken om het op te dweilen…

Goedemorgen Emmapals en welkom op de NS Community,

Het kan natuurlijk gebeuren dat je per ongeluk wat morst.

Heb je de conducteur aangesproken? Zo niet, dan kun je dat het beste doen mocht dit nog een keer voorvallen. 

Melding maken?

Ik probeerde op te zoeken waar dat kan maar kon alleen veiligheids dingen vinden. Conducteur is niet langs geweest en kon ik in de rest van mijn stuk ook niet vinden…

Een passagier in mijn coupé was ff naar de wc en liet me weten dat t op was, dus dat was helaas geen optie.

Melding maken?

Ik probeerde op te zoeken waar dat kan maar kon alleen veiligheids dingen vinden. Conducteur is niet langs geweest en kon ik in de rest van mijn stuk ook niet vinden…

De conducteur zit meestal achter in de trein in de machinistenhok of ergens in de eerste klas.

Achter is dus de tegenovergestelde richting van waar de trein naartoe rijdt.

Een passagier in mijn coupé was ff naar de wc en liet me weten dat t op was, dus dat was helaas geen optie.

Fijn dat je het graag wilde opruimen. Idee om voortaan als je eten/drinken voor onderweg meeneemt ook servetten/papierenzakdoekjes mee te nemen?

Het is natuurlijk wat triviaal, maar Bommel heeft als veelreiziger altijd een goed absorberende rol closetpapier in zijn rugzakje. Helaas gaat er veel mis met de WC’s in de trein en ik hoef de noozakelijke werking ervan niet uit te leggen. Tamelijk vervelend als je te laat ziet dat de rollen weer eens op zijn. Maar dit bijna gewichtsloze product  is universeel te gebruiken als zaken zoals deze zich voordoen.

Conducteur is niet langs geweest en kon ik in de rest van mijn stuk ook niet vinden…

Zoals ook in de reactie van NS te lezen is de conducteur hier het aangewezen kanaal voor. Zat je lang in de trein? Dan zou je die hebben moeten zien maar veel reizigers ervaren tegenwoordig helaas dat ze zich haast lijken te verstoppen.

Alle treinen worden aan het einde van de dag schoongemaakt, vaak ook tussendoor op het eindpunt.

Kan gebeuren, niks aan de hand.

Alle treinen worden aan het einde van de dag schoongemaakt, vaak ook tussendoor op het eindpunt.

Kan gebeuren, niks aan de hand.

Is dat zo? Waarom zie ik op X dan zoveel foto's van vieze treinen in de ochtend?

Als je een X account heb kun je dit melden aan https://x.com/schoonmaken Daarbij even aangeven welke trein, treinstel, waar in de trein, eventueel foto toevoegen. 

Als je niks bij je hebt, de HC niet kan vinden en geen X (voorheen Twitter) hebt, kan je het altijd ook nog via andere social media kanalen aan de NS melden. De klantenservice zou dit ook uit moeten kunnen zetten naar afdeling schoonmaak.

Als je niks bij je hebt, de HC niet kan vinden en geen X (voorheen Twitter) hebt, kan je het altijd ook nog via andere social media kanalen aan de NS melden.

Het enige andere social media kanaal is Facebook. WhatsAppen of sms’sen naar 06 1318 1318 (onveilige situatie melden) zou er misschien nog toe kunnen leiden dat de conducteur erheen gestuurd wordt om de situatie te bekijken.

...of sms’sen naar 06 1318 1318 (onveilige situatie melden) 

Daar is dit nummer niet voor. Er is geen sprake van een onveilige situatie.

Reageer