trein veel te kort | NS Community

trein veel te kort

  • 19 February 2023
  • 20 reacties
  • 619 Bekeken

Reputatie 2

Ik zit nu in de trein van Maastricht naar Ansterdam, 1e klas stilte. Heb betaald voor een 1e klas kaartje. De coupé zit sinds den bosch boordevol met mannen en jongens die naar Ajax gaan. De overgrote meerderheid heeft geen 1e klas kaartje en is niet stil. Wij wel, hebben 1e klas betaald. Dit is toch te voorspellen, waarom zet de NS geen langere treinen in? Wj gaan volgende week met de auto! (Tegen onze zin, maar dit is niet te doen. Ook het gangpad staat helemaal vol.)


20 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Volgende week spelen ze uit 🙂

Het lastige is dat het natuurlijk maar een relatief kort stuk en tijdstip is waarop het echt druk is. Om daarvoor een trein te verlengen kost een hoop qua personeel en logistiek. 

Ik zit nu in de trein van Maastricht naar Ansterdam, 1e klas stilte. Heb betaald voor een 1e klas kaartje. De coupé zit sinds den bosch boordevol met mannen en jongens die naar Ajax gaan. De overgrote meerderheid heeft geen 1e klas kaartje en is niet stil. Wij wel, hebben 1e klas betaald. Dit is toch te voorspellen, waarom zet de NS geen langere treinen in? 

De bij NS door de vakbonden afgedwongen conducteursnorm vereist dat bij langere treinen een tweede conducteur op de trein moet worden ingezet. En die tweede conducteur is er niet, zeker niet dit weekend waarin vanwege carnaval een groot aantal extra sprinters wordt ingezet. Dit was dus inderdaad te voorspellen, ook door u trouwens.

Reputatie 2

Ik had al gekeken of de trein wel reed. Moet ik nu ook nog gaan kijken of psv of fc utrecht of ajax thuis speelt? En hoe laat?ik reis op het traject maastricht-amsterdam. 

Ik had al gekeken of de trein wel reed. Moet ik nu ook nog gaan kijken of psv of fc utrecht of ajax thuis speelt? En hoe laat?ik reis op het traject maastricht-amsterdam. 

Je weet dat met carnaval en bij voetbalwedstrijden de treinen overvol kunnen zijn met personen die niet allemaal nuchter zijn en die het vaak niet al te nauw nemen met de regels. Dat risico is er helemaal nu treinen door te weinig personeel bij extra drukte niet verlengd kunnen worden. Ik vermijd overigens zelf altijd carnaval, Koningsdag, etc. om een dagje op stap te gaan.

Reputatie 7
Badge +3

Ik had al gekeken of de trein wel reed. Moet ik nu ook nog gaan kijken of psv of fc utrecht of ajax thuis speelt? En hoe laat?ik reis op het traject maastricht-amsterdam. 

Het moet niet, maar als u erg gesteld bent op rustig reizen, kan het wel verstandig zijn. NS kan nou eenmaal niet voor elk evenement enorme treinen inzetten. Zeker bij die club uit de hoofdstad komen ze vanuit het hele land, er is gewoon geen materiaal en personeel genoeg om vanuit alle hoeken van Nederland zulke treinen in te zetten. Nog los van het feit dat ze dan het grootste deel van de dag amper gevuld zijn.

Reputatie 7
Badge +1

Ik had al gekeken of de trein wel reed. Moet ik nu ook nog gaan kijken of psv of fc utrecht of ajax thuis speelt? En hoe laat?ik reis op het traject maastricht-amsterdam. 

Je weet dat met carnaval en bij voetbalwedstrijden de treinen overvol kunnen zijn met personen die niet allemaal nuchter zijn en die het vaak niet al te nauw nemen met de regels Dat risico is er helemaal nu treinen door te weinig personeel niet verlengd kunnen worden. Ik vermijd overigens zelf altijd carnaval, Koningsdag, etc. om een dagje op stap te gaan.

Op twitter was gisteren een filmpje van een trein, die in carnavalsgebied had rondgereden. Leek meer op een vuilnisbelt. Verschrikkelijk wat onder het mom van een feestje maar moet kunnen blijkbaar. En ik kijk ook als ik op zondag op pad ga vaak even of ik niet door een voetbalgebied moet reizen. Een paar keer door vertraging in zo'n trein terechtgekomen. Dan reis je niet meer prettig.

 

 

 

 

Op twitter was gisteren een filmpje van een trein, die in carnavalsgebied had rondgereden. Leek meer op een vuilnisbelt. Verschrikkelijk wat onder het mom van een feestje maar moet kunnen blijkbaar. 

Ik kom zelf uit Oeteldonk dus ik weet er alles van. Kranten en TV laten alleen de façade zien.

Overigens valt het filmpje me trouwens nog wel mee, ik heb wel erger meegemaakt.

Reputatie 5

Volgende week spelen ze uit 🙂

Het lastige is dat het natuurlijk maar een relatief kort stuk en tijdstip is waarop het echt druk is. Om daarvoor een trein te verlengen kost een hoop qua personeel en logistiek. 

 

De bij NS door de vakbonden afgedwongen conducteursnorm vereist dat bij langere treinen een tweede conducteur op de trein moet worden ingezet. En die tweede conducteur is er niet, zeker niet dit weekend waarin vanwege carnaval een groot aantal extra sprinters wordt ingezet. Dit was dus inderdaad te voorspellen, ook door u trouwens.

Op zo’n kort stukje kan NS gemakkelijk een tweede treinstel aankoppelen met maar 1 conducteur.

Ik heb ook in zo’n overvolle trein gezeten en als  er echt iets gebeurd ben je als passagier kansloos!

Het wordt tijd dat NS eens een fikse boete krijgt voor zulke volle treinen!

 

 

 

Op zo’n kort stukje kan NS gemakkelijk een tweede treinstel aankoppelen met maar 1 conducteur.

Dan gaan de vakbonden staken (en rijdt er geen trein) of het personeel sluit het tweede treinstel af.

 

Het wordt tijd dat NS eens een fikse boete krijgt voor zulke volle treinen!

Zolang de wettelijke veiligheidsnormen niet worden overschreden is er geen enkele basis voor welke boete dan ook.

Reputatie 5

 

 

 

Op zo’n kort stukje kan NS gemakkelijk een tweede treinstel aankoppelen met maar 1 conducteur.

Dan gaan de vakbonden staken (en rijdt er geen trein) of het personeel sluit het tweede treinstel af.

 

Het wordt tijd dat NS eens een fikse boete krijgt voor zulke volle treinen!

Zolang de wettelijke veiligheidsnormen niet worden overschreden is er geen enkele basis voor welke boete dan ook.

Nou,de met aan beide kanten van de coupe een overbevolkte trap en balkon lijkt het me dat er wel degelijk wettelijke veiligheidsnormen zijn overschreden.

@Satneef 

De wettelijke veiligheidsnorm gaat uit van vier staande reizigers per vierkante meter vloeroppervlak. Dat zijn er een heel wat op een balkon.

Ik had al gekeken of de trein wel reed. Moet ik nu ook nog gaan kijken of psv of fc utrecht of ajax thuis speelt? En hoe laat?ik reis op het traject maastricht-amsterdam. 

 

Op twitter was gisteren een filmpje van een trein, die in carnavalsgebied had rondgereden. Leek meer op een vuilnisbelt. Verschrikkelijk wat onder het mom van een feestje maar moet kunnen blijkbaar. 

https://www.bd.nl/eindhoven/schoonmakers-ns-vinden-boom-in-treintoilet-tijdens-carnaval~a05d1fb7/

De Neanderthalers vieren feest.

Conducteurs controleren of ieder een geldig plaatsbewijs heeft en wie dat niet heeft krijgt een boete. Tenminste, zo zou het moeten zijn. 

Reputatie 5

@Satneef

De wettelijke veiligheidsnorm gaat uit van vier staande reizigers per vierkante meter vloeroppervlak. Dat zijn er een heel wat op een balkon.

Het waren er beslist meer!

@Satneef

De wettelijke veiligheidsnorm gaat uit van vier staande reizigers per vierkante meter vloeroppervlak. Dat zijn er een heel wat op een balkon.

Het waren er beslist meer!

Dat klinkt onwaarschijnlijk want met 4 personen per m2 staat alles dicht op elkaar gepakt. Op een gewoon balkonnetje moeten er dan al gauw 30 mensen staan, op de balkonnetjes met fietsenruimte nog veel meer.

Reputatie 7
Badge +1

Op twitter momenteel heel veel klachten over de te korte treinen. Ik vond deze wel weer heel bijzonder. Volgens mij gaan er momenteel al minder treinen naar Almere en Lelystad en NS zet middenin de spits dit dus in.

 

 

Reputatie 5

Ik zou niet op hun plaats willen zitten…(of waarschijnlijk staan)

Reputatie 6

In de spits tussen Lelystad en Zwolle zowel heen als terug slechts een treinstel….. ik meld het wel steeds in de druktemelder maar dat haalt niet veel uit helaas 

Reputatie 5

Terwijl er bij een DDZ-4 al wordt geschreven dat hij mogelijk vol is.

Reputatie 5

Ook een goede reden om voortaan een snelle bus te pakken (als die er is).

Reageer