Na jaren van frustratie.. waarom worden reizigers die bewust dan wel onbewust (meestal bewust) in de eerste klas gaan zitten maar niet beschikken over een eersteklas kaartje NOOIT beboet? Ik reis 10+ jaar eerste klas en heb het nog nooit meegemaakt dat hiervoor een boete wordt uitgeschreven. Conducteurs en conductrices zijn louter bereid deze personen naar de tweede klas te verwijzen. Vandaag toch wel de druppel. De conductrice geeft doodserieus aan dat zij in deze situatie niet beboet ‘omdat ze dan kan blijven schrijven’ en ‘waarom zou ik dat als enige doen..?' Ik ben oprecht benieuwd naar de reden achter de (overduidelijke) beleidskeuze van de NS dit hinderlijke gedrag niet te beboeten. Reizigers die zonder geldig vervoersbewijs eerste klas gaan zitten misdragen zich ook nog eens consequent.
beantwoord
Waarom worden reizigers die foutief in de eerste klas zitten NOOIT beboet?
Beste antwoord door MoDe
Reizigers met flex op de kaart krijgen tegenwoordig een correctietarief als ze 1e klas zitten met 2e klas vervoersbewijs. Voor reizigers die 1e klas zitten, met e-ticket, bankincheck, jongerenkaart of reizen op saldo 2e klas zou een boete uitgeschreven moeten worden, maar dat wordt nauwelijks gedaan.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.