IC Brussel | NS Community
beantwoord

IC Brussel

  • 19 September 2021
  • 11 reacties
  • 381 Bekeken

Reputatie 2
  • Reisadviseur*
  • 31 reacties

Nou zeg het maar? Kijk ik verkeerd of gaat het tussen de twee apps niet zo goed 🙃

 

icon

Beste antwoord door Robert B 19 September 2021, 16:49

Bekijk origineel

11 reacties

Oh, dat weet ik niet! Ik zie inderdaad dat onze website en onze app ook verschillende adviezen geven. Ik zal een melding doorzetten!

Ik zie dat de planner op onze website en via een andere reisplanner overeenkomen met de afbeelding van de 2e app die je stuurde. 

Badge +3

Goede vondst, en dat over toeslag IC direct kan je natuurlijk ook negeren want het is een internationale reis.

Reputatie 2

Tsja, ging niet heel handig. Ook de medewerkers op Schiphol stonden net verbaast te kijken. De andere app is die van NMBS Europe. Die heb ik dan ook maar gevolgd (gelukkig). 

Badge +3

Die van 16:34 was wel ‘gespoorwijzigd’ maar zou eigenlijk niet uit moeten maken.

Je wordt uiteraard omgeleid via Roosendaal, dus een kleine 2 uur reistijd klopt.

Als tip, de app of website van Rijdendetreinen.

App van b-Europe is absoluut een aanrader t.o.v. de NS app. Enige bijzonderheden:

 

  1. Ondanks de melding mag je gewoon de barcode in de app gebruiken bij controle;
  2. Kortingsproduct in Nederland triggert niet goed de melding in controleapparatuur, dus de kans dat men naar je binnenlandse reisrecht vraagt is relatief klein. Een enkeling valt het wel op overigens.
Reputatie 2

App van b-Europe is absoluut een aanrader t.o.v. de NS app. Enige bijzonderheden:

Kortingsproduct in Nederland triggert niet goed de melding in controleapparatuur, dus de kans dat men naar je binnenlandse reisrecht vraagt is relatief klein. Een enkeling valt het wel op overigens.

Klopt inderdaad. Duw m’n ov chipkaart meestal wel onder hun neus. Heb ervoor betaald, kom dan ook maar controleren. Het Belgische gedeelte was vandaag overigens wel de helft goedkoper met de omleiding :sweat_smile:

Oh ik ben er maar mee gestopt, vooral buiten de IC-Brussel zelf levert het vaak eerder vragen op, omdat men eerst de kaart scant en piept over de ontbrekende checkin. Maar een enkeling ziet de “FREE TRAVEL NL” regel en vraagt door. Meestal trainmanagers op de ICB die verder kijken.

Reputatie 7
Badge +1

App van b-Europe is absoluut een aanrader t.o.v. de NS app. Enige bijzonderheden:

  1. Ondanks de melding mag je gewoon de barcode in de app gebruiken bij controle;
  2. Kortingsproduct in Nederland triggert niet goed de melding in controleapparatuur, dus de kans dat men naar je binnenlandse reisrecht vraagt is relatief klein. Een enkeling valt het wel op overigens.
  1. Tickets van/naar Nederland zijn 1 euro per enkele reis duurder dan bij NS (behalve naar Roosendaal en Maastricht). Zulke tickets boek ik dus nooit bij de NMBS.

App van b-Europe is absoluut een aanrader t.o.v. de NS app. Enige bijzonderheden:

  1. Ondanks de melding mag je gewoon de barcode in de app gebruiken bij controle;
  2. Kortingsproduct in Nederland triggert niet goed de melding in controleapparatuur, dus de kans dat men naar je binnenlandse reisrecht vraagt is relatief klein. Een enkeling valt het wel op overigens.
  1. Tickets van/naar Nederland zijn 1 euro per enkele reis duurder dan bij NS (behalve naar Roosendaal en Maastricht). Zulke tickets boek ik dus nooit bij de NMBS.

Is inderdaad 1 euro duurder maar annuleren of omboeken gaat stukken gemakkelijker en volledig online.

Nou zeg het maar? Kijk ik verkeerd of gaat het tussen de twee apps niet zo goed 🙃

De NMBS rekent meestal een paar minuten meer overstap tijd dan de NS dat kan soms ook een verschil creëren.

 

Reputatie 7
Badge +1

De NMBS rekent meestal een paar minuten meer overstap tijd dan de NS dat kan soms ook een verschil creëren.

 

Ze gebruiken beide dezelfde dienstregeling dus dat niet mogen (minimumoverstaptijd is deel van de . dienstregeling). Heb je duidelijke voorbeelden van verschillen in overstaptijd tussen NS en NMBS? Want ik ken er geen.

Reageer