In september reis ik met een groep door België. Op de weg terug reizen we met de IC Brussel tot Breda. Omdat hier de reis eindigt zorgen de deelnemers daarna voor hun kaartje naar huis. De meesten zullen dat doen door in te checken met hun OV-chipkaart. Er zijn ook deelnemers die doorreizen naar Amsterdam. Moeten zij tussen Rotterdam en Schiphol een toeslag betalen? Zij maken op dit traject immers niet meer gebruik van een internationaal kaartje, maar maken wel een internationale reis. Kortom: Is het kaartje of de reis bepalend voor het betalen van de toeslag? De deelnemers kunnen met hun Belgische kaartje wel aantonen dat ze die dag uit Antwerpen zijn gekomen.
beantwoord
IC Brussel ook toeslagvrij met gesplitste kaartjes?
Beste antwoord door Aurora NS
Goedemorgen Ronbok. Welkom op de NS Community!
MoDe heeft gelijk. Alleen als het internationale ticket de volledige rit overbrugt, dus tot Schiphol, betaal je geen toeslag. Nu er een onderbreking is op Breda en je vanaf daar op een ander vervoersbewijs verder reist dien je de toeslag wel te betalen.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.