beantwoord

Adreswijziging kind

  • 13 December 2021
  • 5 reacties
  • 188 Bekeken

Hallo!

Ik heb zojuist via de app een nieuw adres doorgegeven ivm onze verhuizing van aanstaande maandag. De persoonlijke ov-chipkaarten van mijn zoons (minderjarig) “hangen” onder mijn account. Als ik dus inlog bij MijnNS kan ik hun kaarten zien, hun facturen, de hele rataplan. Maar ik kan nergens vinden waar ik hun adres kan veranderen. Ik heb al via Messenger contact gehad met een mevrouw van de klantenservice en zij heeft de adressen van de jongens aangepast...maar dit is een gevalletje “dat moet ik toch zelf ook kunnen”. 

Weet iemand waar ik de persoonlijke gegevens van mijn kinderen zelf kan aanpassen? 

 

icon

Beste antwoord door Laura NS 13 December 2021, 14:47

Bekijk origineel

5 reacties

Welkom op onze NS Community, Marike01. Als je het adres van je kinderen aan wilt passen, dan dien je voor hen een apart account aan te maken met een apart e-mailadres. Per e-mailadres kan er maar 1 Mijn NS-account worden aangemaakt. Ik ben alleen bang dat als je een e-mailadres aanmaakt voor je kinderen en daarmee, met hun gegevens, een nieuw account aanmaakt, dat dit niet goed wordt gekoppeld aan het eventuele abonnement wat ze hebben. Dat komt omdat waarschijnlijk jouw eigen e-mailadres er al onder staat geregistreerd. De klantenservice kan de e-mailadressen onder je kinderen hun account dan wijzigen naar wat het moet worden met de Mijn NS-accounts en kun je daarna een account aanmaken per kind.

Badge +3

Als dit gaat om abonnementen waar je contracthouder van bent (bijv. Kids Vrij of bij minderjarig) dan hoef je alleen je eigen adres aan te passen. Waar de kinderen wonen doet er niet toe want alle communicatie verloopt via jouwzelf.

Bij een adreswijziging zouden eventueel gekoppelde abonnementen van de kinderen automatisch aangepast moeten worden, maar dat duurt meestal een dag.

Als dit gaat om abonnementen waar je contracthouder van bent (bijv. Kids Vrij of bij minderjarig) dan hoef je alleen je eigen adres aan te passen. Waar de kinderen wonen doet er niet toe want alle communicatie verloopt via jouwzelf.

Bij een adreswijziging zouden eventueel gekoppelde abonnementen van de kinderen automatisch aangepast moeten worden, maar dat duurt meestal een dag.

In principe klopt dit, maar toch is het verstandig om een adreswijziging ook bij de kinderen te (laten) verwerken, aangezien zij ook als kaarthouder of gebruiker van een abonnement bestaan in ons klantensysteem. Om te voorkomen dat er in de toekomst problemen ontstaan doordat ze t.z.t. op een foutief verouderd adres bekend staan, is het daarom verstandig om ook bij hen het adres te (laten) aanpassen.

Bij mijn weten worden adressen van kaarthouders niet automatisch aangepast als dit bij de contracthouder veranderd. Er zijn genoeg situaties waarbij de kaarthouder werkelijk op een ander adres woont dan de contracthouder.

Badge +3

Oke, maar dat moet dan via de Klantenservice want via Mijn NS gaat het niet lukken. Een contracthouder/klantnummer heeft natuurlijk maar één adres.

Voor zover de kinderen als aparte klant(nummers) in het systeem staan zou dat dan ook getoond moeten worden eigenlijk, maar dan zou je dus voor elk kind een aparte Mijn NS account aan moeten maken. Met als gevolg dat je daar niets aan kunt wijzigen omdat alleen de contracthouder dat kan.

Klopt, om gegevens zelf te kunnen wijzigen zal er een eigen Mijn NS account gemaakt moeten worden, dat gaf Laura ook al aan. En dat kan gewoon voor de kinderen, zolang het e-mailadres niet al gebruikt wordt voor een ander Mijn NS account.

Reageer