beantwoord

Wijzigen rekeningnummer van mijn kinderen

  • 2 March 2023
  • 4 reacties
  • 109 Bekeken

Hallo, ik heb MijnNS account. Daar beheer ik niet alleen de kaart van mezelf, maar ook die van mijn twee zoons. Inmiddels zijn zij 18 en ouder en mogen zij de treinkosten zelf betalen. Ik heb ze eerst gevraagd een eigen NS-account aan te maken. Alleen als zij daar het rekeningnummer willen wijzigen, krijgen ze een bericht dat alleen de ‘accounthouder’ dat kan. Dus ik naar ‘producten’ van MijnNS omgeving. Daar heb je namelijk de mogelijkheid om per product het rekeningnummer te wijzigen. Je maakt dan eenmalig 0,01 cent over. Alleen denkt het systeem dat ik mijn bestaande rekening wil wijzigen terwijl ik alleen de rekeningnummers van mijn zonen wil toevoegen. Weet iemand hoe je dat doet? Dank alvast. 

icon

Beste antwoord door Tomas NS 2 March 2023, 20:08

Bekijk origineel

4 reacties

Herinner me nu pas dat ik deze vraag ruim een jaar geleden ook hier stelde…😀 En al goede antwoorden kreeg! Hoogste tijd voor actie! 

Hoi Alexander! 

Het is in Mijn NS mogelijk om rekeninggegevens aan te passen. Een rekening ‘toevoegen’ kan niet, de nieuwe gegevens overschrijven de oude. Dit kun je alleen zelf als contractant, zij kunnen dit via hun account niet zelf.

Een alternatief dat wellicht het overwegen waard is, is de bestaande abonnementen volledig te beëindigen en ze het zelf opnieuw laten aanvragen. Dan zijn zij zelf contractant over hun eigen abonnement.

Badge +3

Ik heb mijn reactie in het oudere topic van Alexander nog wat aangevuld. Bij een abonnement voor een minderjarige is het IBAN blijkbaar gekoppeld aan dat van jezelf (dus niet per product te wijzigen)?

Het abonnement opzeggen en opnieuw laten bestellen door het (inmiddels meerderjarige) kind is dan de juiste weg.

Dankjewel Robert!

Reageer