beantwoord

Zoon verwijderen uit mijn account

  • 24 January 2022
  • 4 reacties
  • 288 Bekeken

Ik heb één account in Mijn NS. Daaraan zitten ook de NS-kaarten van mijn twee zoons gekoppeld. Tot nu toe betaalden wij hun facturen van de rekening van de ouders. Mijn oudste is nu 18 jaar en ik wil dat de facturen van zijn rekeningnummer worden betaald. Dat is nog niet zo eenvoudig :-). Ik weet dat ik dat via MIJN PRODUCTEN kan doen, maar daar loop ik vast. Er wordt gevraagd of ik met het nieuwe rekeningnummer 0,01 euro wil overmaken, maar mijn rekeningnummer wil ik niet wijzigen. Weet iemand raad? 

icon

Beste antwoord door boze Belg 24 January 2022, 11:20

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7

Hoi Alexander,

 

Welkom op dit forum. Ik denk dat het het handigst is als je zoon een eigen account aanmaakt op Mijn NS en dan zelf daar de facturen van gaat betalen. Het is zover ik weet niet mogelijk om in één account van meerdere bankrekeningen te laten incasseren.

@Alexander P.P. ,

Je wil eigenlijk de contractant veranderen. De contractant kan het abonnement op de kaart wijzigen of volledig stopzetten. Dit gaat niet in Mijn NS.

Neem via een van de mogelijkheden op https://www.ns.nl/klantenservice/contact contact op met de klanteNService (negeer optie Community).

Zet het abonnement stop. Haal deze wijziging op aan een automaat.

In de webshop kan je zoon dan met zijn eigen e-mailadres en eigen rekeningnummer een abonnement bestellen. Vergeet niet om de bestelling ook aan een automaat op te halen.

Omdat je zoon nog niet als klant gekend is, kan het zijn dat NS 10 euro kosten aanrekent bij een Flex-abonnement van minder 5 euro.

Nadat je zoon de kaart op zijn eigen account heeft toegevoegd kan je de kaart op jouw account verwijderen (vroeger mag ook). 

Dankjewel! Hier kom ik verder mee. 

Badge +3

Als contractant kan je per product het rekeningnummer wijzigen. Er moet dan 1 eurocent overgemaakt moeten worden vanaf het IBAN van je zoon.

Maar dan ben je nog steeds contractant, dus als je wilt dat je zoon de volledige controle krijgt moet die dus een eigen abonnement afsluiten. Volg de stappen van @boze Belg.

Edit: bij abonnementen van minderjarigen schijnt het anders te werken, in dat geval zal het abonnement losgekoppeld moeten worden zoals in het gemarkeerde antwoord. Hetzelfde geldt voor bijabonnementen met korting voor gezinsleden zoals een partner.

Reageer