Skip to main content

💙💛

Het einde is nabij, de NS Community zal verdwijnen,

Gelukkig hebben we een stel hersenen, vol herinneringen die schijnen.

Het is tijd om deze te delen, één voor één,

Zodat we nog even kunnen lachen, niet alleen.

💙💛

Gniffelen om grapjes, giechelen om wat misging,

Misschien zelfs huilen bij een gevoelig ding.

Wat een rit hebben we samen gemaakt,

Met vragen, verhalen, soms wat raak.

💙💛

Van vertraging tot vertrouwd gezicht,

Elke post bracht weer wat licht.

We hielpen reizigers, dag en nacht,

Met antwoorden, tips en een luisterende kracht.

Dus deel jouw moment, groot of klein,

Laat dit een afscheid vol herinneringen zijn.

💙💛

De mooiste... je maakt het wel moeilijk hoor. Ik denk toch dat dat was toen we het over overstappen met gedwongen omchecken hadden (wat een topic was dat, en is het helaas eigenlijk nog altijd). Iemand opperde toen een registratie op een virtueel station op de ov-chipkaart om de prijsberekening goed te krijgen en volgens mij was het ​@Henk_NL die van de hoed en rand bleek te weten en met een prachtige uitleg kwam over de nadelen daarvan waarom zoiets nooit gedaan was.

Mijn favoriete topic? De discussie over alle problemen die mensen hadden bij de poortjes bij Amsterdam Amstel en Duivendrecht. Na heel veel uitleg en blijven zeuren is er eindelijk een oplossing gekomen en kun je met een incheck bij NS niet uitchecken bij GVB. Je wordt dan verwezen naar de poortjes van NS. Gelukkig was er moderator Klaas Jan die het uiteindelijk heeft voorgelegd aan de stationsmanager en het balletje is gaan rollen. Voor mij een typisch voorbeeld van de community op zijn best. Ik weet nog dat er nogal korzelig gereageerd werd toen ik een lijst met tientallen topics had opgesteld van mensen die zowel een verkeerde uitcheck bij NS als een verkeerde uitcheck bij GVB hadden.

Misschien kan iemand dat topic uit het archief halen.

Mijn tweede favoriete topic? Over het niet meer via de e-mail sturen van facturen voor het gebruik van de OV-fiets terwijl dat volgens de eigen voorwaarden van NS had gemoeten. Vervolgens heeft NS eigengereid de voorwaarden gewijzigd zonder dat met de consumentenorganisaties te overleggen. Terwijl dat volgens de eigen voorwaarden had gemoeten. Voor mij een typisch voorbeeld van het monopolistengedrag van NS. Gewoon de eigen voorwaarden negeren wanneer het niet uitkomt maar wel van de reizigers verwachten dat die zich aan alle voorwaarden houden.

Ook een leuk topic om uit het archief te halen.

Voor mij zijn de mooiste herinneringen dat ik hier heel wat mensen heb kunnen helpen met hun sollicitatie voor machinist. 

Daarnaast uiteraard de samenwerking met het team hier en de medegebruikers. 

Dank allemaal en wie weet tot gauw op een andere locatie. 

De leukste topics vond ik toch wel de topics over de Zeeuwse Lijn, ik heb er ook een hoop gemaakt 😛.

Maar ook het 'Even relativeren' topic van ​@Thom is een prachtige topic die volledig ontspoord is.

Dit topic is ook wel een leukje :)

Een aantal  Leuke momenten waren de momenten waarbij de forum of iets anders van NS weer eens mankementen hadden, met als hoogtepunt een halfwerkende forum voor het gehele weekend.

Dat ik via dit forum en de hulp van Edwin, weet niet hoe je iemand kan taggen hier, bij de NS ben komen werken.

Dat ik via dit forum en de hulp van Edwin, weet niet hoe je iemand kan taggen hier, wij de NS ben komen werken.

@Edwin 

Dat ik via dit forum en de hulp van Edwin, weet niet hoe je iemand kan taggen hier, wij de NS ben komen werken.

@Edwin 

Taggen doe je dus overigens met een @ hier. Wellicht heeft iemand er nog iets aan de komende 9 dagen :'-(

Heb goede herinneringen aan het uitzoekwerk dat een medewerker of bot niet snel zal kunnen doen.

Een korte (simpele) oplossing/verklaring in 

Een langere (meer uitzoekwerk) 

en nog zoiets (met wat parate kennis)

En ​@iMark die uiteindelijk gezwicht is bij een kaartvernieuwing die door NS geregeld zou moeten worden (pasfoto aangeleverd) 

Ik heb mooie herinneringen aan deze NS Community. Het hoogtepunt waren een aantal meetings waar ik onder meer ​@Thom heb ontmoet, en nog een aantal anderen. Verder waren er in de loop van de tijd een aantal pareltjes van topics ontstaan. Een daarvan kan ik mij nog herinneren: Iemand had een verloren ov-fiets op zijn terrein staan, en wou aan NS huurgeld vragen voor de periode dat deze er stond. 

Verder zijn er vast nog meer topics die mij bijgebleven zijn, maar dan moet ik even flink graven in de historie van het forum.  

Mijn persoonlijke mooiste herinneringen waren:

- Vervangende bussen die op het laatste moment geannuleerd waren. Stiekem bleek er 's nachts toch nog een touringcar te rijden, die uit de reisplanner was gehaald om drukte te voorkomen.

- Toen ik in Engeland met de trein ging en geen idee had hoe of wat dat daar gaat. Ontzettend handige tips gekregen en de reis verliep dan ook probleemloos.

- En met stip op 1: De keer dat er n.a.v. mijn melding een ‘ontbrekende’ trein op 2e Pinksterdag toch nog werd ingelegd. Het topic staat helaas in het archief, maar hier een paar screenshots:

Speciaal voor jou heb ik hem uit het archief gehaald, mrfreeze. Bedankt voor al je inzet!

En ​@Henk_NL heeft wat mij betreft de mooiste reactie ooit op de community geplaatst. Ik had volgens mij tranen in m'n ogen van 't lachen. Ik zag het ook echt voor me 😅

De komst van ​@Sem was op zichzelf al een fantastische toevoeging aan de community. Wat mij betreft hadden er gerust meer mensen van andere afdelingen mogen aansluiten. Dankzij Sem konden we de lijntjes kort houden en kregen we antwoorden van een echte expert, in plaats van dat moderators en reizigers moesten gokken, of we weken moesten wachten op duidelijkheid.

Wat dat betreft is dit ook een mooi voorbeeld van de kracht van de community. Jammer genoeg is die kracht nog nooit volledig benut en zal die kracht ook nooit meer volledig benut kunnen worden…

Ik heb altijd de interventies van ​@Loes gewaardeerd. Een mooi kijkje op het beroep van controleur (allez… vooruit… conducteur… maar voor mij blijft dat altijd die ene die voorin zit). 😉

Loes gaf ook altijd aan waarom ze iets deed en hoe ze het onderscheid maakte tussen klanten die gewoon een vautje hadden gemaakt - heel gemakkelijk tegenwoordig - en klanten die expres er een boel van maakten. Ik heb zelf even gedacht, dat ‘Loes’ een beurtrol van de NS-moderators was om aldus een positief imago aan de controleurs te geven, maar neen… Loes blijkt echt.

Ongeveer in hetzelfde genre is ​@Slidestops, ook Streng maar Rechtvaardig (met toch een… euh… ietsjepietsje…  nadruk op het eerste woord). ​@Slidestops kan altijd wel goed uitleggen, met citaat en al waarom het is, zoals hij zegt, dat het is.

Wat ook heel bijzonder is: problemen met treinen konden altijd wel door iemand worden opgelost, onafhankelijk van of die treinen in Nederland reden of in een of ander ver land. In het Nederlands of in het buitenlandiesch. Heel de wereld wist hier zijn info te vinden.

Zou NS dit forum daarom willen opheffen ? Beetje betalen voor al die buitenlandiesche spoorwegen, dat kan niet natuurlijk ! 😀

Ik zal al die expertise missen, maar natuurlijk ook de uitwisselingen met al die kleurrijke persoonlijkheden op dit forum. Het ga jullie goed.

Hopelijk tot ziens op ​@Edwin s forum https://reizigersvoor-elkaar.freeforums.net/

Reageer