Aanvraag fietskluis

  • 13 September 2023
  • 7 reacties
  • 145 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 2 reacties

Onlangs heb ik een aanvraag gedaan voor een fietskluis (Station Dronten). Na de aanvraag kreeg ik de melding dat ik een e-mail zou ontvangen aangaande mijn aanvraag. Na twee weken nog niets gehoord te hebben heb ik met de klantenservice gebeld en daar werd me verteld dat ik geen bevestiging zou ontvangen van mijn aanvraag en dat er hoogstwaarschijnlijk geen kluis vrij zou zijn, maar of dat zo is en op welke plaats je van een wachtrij zou staan en of ik daar überhaupt op sta konden ze me niet vertellen. Dan weet je toch niet waar je aan toe bent. Slechte service NS!

Je kunt toch op zijn minst laten weten dat een aanvraag is ontvangen en wat de status daarvan is? Beter nog: laat op de plek op de site waar de aanvraag gedaan kan worden zien of er nog kluizen beschikbaar zijn op een station en geef daar aan dat je op een wachtlijst wordt geplaatst als dat niet zo is.


7 reacties

Badge +3

In dit topic gaf iemand in oktober 2021 aan dat er toen 49 wachtenden voor hem waren, en in augustus 2022 waren dat er nog 48. Ik zou er dus niet van uitgaan dat er binnenkort een kluis beschikbaar is.

Dat is dus het hele punt. Dat weet je pas als je bijvoorbeeld op dit forum gaat zoeken en dan is het nog maar de vraag hoe de situatie nu is...

Reputatie 7
Badge +1

Ik denk dat de situatie nog exact hetzelfde is en er dus nog steeds een wachtrij is van 40 jaar….. U zou dus naar de plaatselijke politiek moeten stappen hiervoor. Overigens las ik in dat andere topic dit

 

Geachte heer H, 

Wij zijn bekend met het te kort aan fietsenstallingen en fietskluizen op het station in Dronten. Wij zijn daarom ook met Prorail in gesprek om dit aantal uit te breiden. Echter is dit een net pas gestart proces waarbij helaas een lange doorlooptijd is. Ook zijn hier hoge kosten aan verbonden welke door een nieuw college goedgekeurd dienen te worden. Mede daarom kunnen wij hier pas mee starten als de verkiezingen zijn geweest. De daadwerkelijke uitvoering zal helaas nog geruime tijd op zich laten wachten. Prorail en wij kunnen helaas niet eerder aan uw verzoek voldoen. 

Wij verwachten u voldoende te hebben geïnformeerd. 

Met vriendelijke groet, 

Dhr…………..
Beleidsmedewerker verkeer en vervoer 
Team Gebiedsontwikkeling 

Gemeente Dronten

 

 

Dat is dus inmiddels al 1½ jaar geleden. Ik zet toch wel een beetje mijn vraagtekens bij die hoge kosten. Is typisch weer een overheidsantwoord, dermate vaag dat je er helemaal niets mee kunt.  

Reputatie 6
Badge +2

Hey Aswin, 

Op dit moment staat er nog steeds een wachtlijst voor de kluizen op Dronten met 103 wachtenden. Hiervan zijn de laatste vier aanvragen in augustus gedaan. Zou je mij een privéberichtje willen sturen met jouw voorletters en achternaam? Dan kijk ik voor de zekerheid na of jouw naam hier tussen staat. Daarbij kan ik natuurlijk niet inschatten hoe lang het duurt voordat er een kluis voor je vrij komt. Om je een beetje inzicht te geven, is de oudste aanvraag uit 2020. 

Reputatie 7
Badge +1

Hey Aswin, 

Op dit moment staat er nog steeds een wachtlijst voor de kluizen op Dronten met 103 wachtenden. Hiervan zijn de laatste vier aanvragen in augustus gedaan. Zou je mij een privéberichtje willen sturen met jouw voorletters en achternaam? Dan kijk ik voor de zekerheid na of jouw naam hier tussen staat. Daarbij kan ik natuurlijk niet inschatten hoe lang het duurt voordat er een kluis voor je vrij komt. Om je een beetje inzicht te geven, is de oudste aanvraag uit 2020. 

De wachtrij is dus meer dan 80 jaar inmiddels (bij 48 wachtenden was de wachtrij zo'n beetje 40 jaar) en dus compleet nutteloos om, hier nog een aanvraag voor te doen. De afhandeling van e.e.a. door de NS klantenservice is helaas wederom zwaar onvoldoende.

Hey Aswin, 

Op dit moment staat er nog steeds een wachtlijst voor de kluizen op Dronten met 103 wachtenden. Hiervan zijn de laatste vier aanvragen in augustus gedaan. Zou je mij een privéberichtje willen sturen met jouw voorletters en achternaam? Dan kijk ik voor de zekerheid na of jouw naam hier tussen staat. Daarbij kan ik natuurlijk niet inschatten hoe lang het duurt voordat er een kluis voor je vrij komt. Om je een beetje inzicht te geven, is de oudste aanvraag uit 2020. 

Met 103 wachtenden snap ik dat het een hele tijd gaat duren voordat ik aan de beurt ben en dat is geen optie voor mij. Het gaat me meer om de gebrekkige communicatie hieromtrent en dat je tijdens het aanvragen niet op gewezen wordt op het niet beschikbaar zijn.

Reputatie 1

Hey Aswin,

Ik ben degene van dat andere topic. Ik ga de Gemeente Dronten weer aanschrijven binnenkort. 103 wachtenden, wachtlijst vanaf 2020, eigenlijk ongekend dit. Er is ruimte zat voor uitbreiding van de kluizen bij het station. Zet er 80 bij en het probleem is opgelost, want niet iedereen op de wachtlijst zal hem nog willen. Ik heb het een tijdje op m’n e-bike gedurfd, maar dat heeft ook geleid tot 2 pogingen diefstal (inclusief extra slot met ART-3 keurmerk en GPS). Ja, ook in Dronten ;-). Doen we dus niet meer…… Zoals in het andere topic ook omschreven is het vooral de communicatie vanuit NS klantenservice waar het aan schort. Gr Marco.

Reageer